söndag, februari 02, 2014

Musik och TV

Det var så skönt att sluta tidigt i torsdags och vara ledig i fredags! Jag tror faktiskt att jag ska försöka göra så lite oftare... Det var så skönt att stiga upp i fredags och inte behöva städa och fixa och stressa en massa. Jag bara steg upp och gjorde mig lite frukost och satt och lyssnade på musik och löste fredagskrysset tills det var dags att gå ut med Dixie. Jag tog med henne till Spille där hon lekte som en galning i snöstormen tills jag inte orkade mer och vi gick hem. Och när vi kom hem gick jag ut med Dolly och Daisy och sen cyklade jag till Coop för att inhandla det sista inför kvällen. Jag skulle bara ha lite, men av någon anledning blev det precis som vanligt. Två proppfulla kassar som jag fick balansera på styret... Jag kom i alla fall hem till slut och åt min lunch och såg Vampire Diaries och pysslade runt lite innan jag hoppade i duschen. Och när alla ljus var tända och vinet upphällt och rotfrukterna i ugnen, kom min man äntligen hem och det blev TGIF på riktigt. Vi stod i köket och åt min rödlöksröra och drack vin och jyckarna tuggade märgben och vi lagade mat tillsammans och såg Monica Z och när den var slut satt vi och lyssnade på musik halva natten. Och när vi gick och la oss var det inga jyckar som kinkade eller behövde nattas...
Avkopplande frukost
Mycket handlat blev det... 
Igår vaknade jag med huvudvärk, men steg ändå upp och gjorde frukost till min man och drack en treo och vi åkte till Spille med jyckarna och de sprang och sprang och vi frös och frös och när de sprungit klart åkte vi och handlade färg till köket och middag till kvällen och när vi kom hem svängde vi ihop pasta med ostsås och tog sen ett långt bad och jag läste en riktig bok av papper och när vi kom upp ur badet var det nästan dags att börja på kvällens middag. Så det gjorde vi. Min man mest. Jag löste korsord och drack en treo. När vi åt såg vi Die Hard 5, den enda av Die Hard filmerna jag inte sett på bio. Men det känns inte som om det gör så mycket, den var inte så bra... Efter filmen såg vi ett par avsnitt Criminal Minds. Mycket bättre!
Dixie tycker den arga fågeln ska visas upp
I morse vaknade jag också med huvudvärk och min man gjorde frukost och jag tog en treo och han gick ut med Dixie och jag såg Carrie Diaries och min man åkte och handlade och jag såg Project Runway och vi åt lunch och såg Criminal Minds och jag färgade ögonbrynen (ännu ett av mina nyårsmål) och min man målar köket rosa. Snart är det väl dags att börja på kvällens middag, men ska vi se True Detective eller Criminal Minds tro...?

Inga kommentarer: