måndag, februari 17, 2014

Måndag igen...

Jag sov jättedåligt inatt. Vaknade hur många gånger som helst och var varm och hade ont i halsen och ont i huvudet och kände mig allt annat än utsövd när klockan ringde och det var dags att stiga upp... Men upp steg jag och på jobbet är jag och var faktiskt inte ens speciellt sen med tanke på att jag tvättade håret...

Jag sov jättedåligt natten till igår också. Då hade jag också ont i huvudet och tog en tablett och drack massor med vatten och fick för mig att jag nästan mådde illa och att jag ätit och druckit för mycket, men hade inte gjort något av det. När det var dags att stiga upp mådde jag hur bra som helst, så förmodligen var det bara sömnbristen som gjorde att jag mådde konstigt. Och efter vår sena frukost tog vi med Daisy och Dixie till Spille och gick en lång runda och rökte cigarr och hade det hur bra som helst. Båda jyckarna uppförde sig exemplariskt och fick gå lösa halva rundan och när vi kom hem somnade alla jyckar som stockar och min man och jag svängde ihop pasta med ostsås och bacon och min man åkte och handlade och jag kollade Sherlock och sov en stund i soffan och till middag hade vi carnitas med guacca och det var så gott, så gott!

I lördags åt vi Biff Rydberg och hade goda ostar och sauternes till efterrätt och tittade på True Detective och jag somnade och får se klart en annan kväll...

Ikväll ska vi ha måndagsbiffen och planera veckans middagar. Och förmodligen se Criminal Minds...

Inga kommentarer: