tisdag, februari 11, 2014

God mat och huvudvärk

Jag vaknade klockan fem i morse och hade ont i huvudet. Vansinnigt ont i huvudet. Och vi har inga tabletter på ovanvåningen och jag orkade inte gå ner och min man var inte hemma. Så jag stapplade in i sovrummet igen, för att finna att Dolly tagit min plats. Jag lyckades knuffa bort henne och göra en plats till mig, men kunde inte somna om, utan låg mest och halvslumrade tills klockan ringde. Och hade fortfarande lika ont i huvudet, såklart, men pratade med min man i telefon och tog mig ner för trappan och gjorde mig lite frukost. Det var tydligen längesen jag var ensam hemma med tre jyckar och migrän för jag kom inte ihåg att det var så jobbigt... Treo/cola/latte och frukost och lite vila och sen kunde jag ta mig ut med jyckarna. Jag tänkte jobba hemifrån idag, men har inte orkat. Inte förrän nu känner jag mig någorlunda utan huvudvärk. Fast nu känns det som om jag börjar bli förkyld i stället...

I fredags blev jag hämtad med nya fina bilen och min man lagade kalvfilé och egna pommes och grönpepparsås och det var galet gott och vi såg Nashville och Criminal Minds tills jag somnade i soffan.
Kalvfilén
I lördags började Dixie dagen med att bli rädd för ficklampan som stod på fel stället på diskbänken. Och vi åt frukost lite för länge och tog med oss jyckarna till Spille där de fick rasta av sig och när vi kom hem gjorde vi oss vackra och hoppade in i bilen och åkte till Modern och Rolf där Syrran och Bebisen befann sig. Vi fick rödlökspannacotta till förrätt och fylld lammfilé med svartrotsgratäng till huvudrätt. Det var så gott så gott och jag åt och drack alldeles för mycket, men som tur var hann vi med en liten promenad i skogen innan efterrätten som bestod av vit chokladmousse. Det var kul att träffa Bebisen (ja, de andra också förstås) som var på gott humör och drog mig i näsan och örhängena och håret och var allmänt rolig. Vi åkte hem vid sju och såg ett avsnitt Criminal Minds eller två när vi kom hem.
Sötaste Bebisen
Lammfilén och svartrotsgratängen
En promenad efter maten
I söndags kände jag mig mest trött och hängig och omotiverad och när vi var och handlade tappade jag min telefon och som om inte det var illa nog trampade jag på den också. Så nu har jag en stor spricka i glaset och borde lämna in den för att få det bytt...

Igår hämtade min man mig efter jobbet och vi köpte fredagsvinet och åkte hem och segade innan vi lagade middag som bestod av pasta med savoykål. Min man åkte till Stockholm och jag stannade uppe lite för sent och såg Project Runway och Girls.
Savoykålen
Jag blev sugen på att se lite Girls ikväll också, men inget ville fungera så jag kollar på The Fall i stället.

Inga kommentarer: