fredag, januari 24, 2014

TGIF!!!

Igår var jag och hälsade på Katta i hennes nya fina lägenhet. Vi åt mängder med fina ostar och drack vin och såg ett avsnitt Ugly Betty och Elliott kom och hälsade på och han och jag spelade råttfällan och min man kom och hämtade mig och vi såg ett avsnitt Criminal Minds och gick och la oss.
Ostfrossan
Idag tog jag ledigt eftersom jag jobbade så mycket förra veckan. Idag tänkte jag hinna med allt jag försakade då. Sånt viktigt som tv-tittande och ögonbrynsfärgning till exempel. Tyvärr började dagen med att en larmman skulle komma hit så jag kände inte att jag kunde börja med något förrän han varit här och han var drygt en och en halv timme sen så jag satt mest och väntade. Kändes det som. Jag hann ju faktiskt äta frukost och se ett avsnitt Vampire Diaries medan jag väntade, men ändå... Och när larmmannen gått åkte min man in till jobbet och jag blev själv och skulle sätta igång med min alldeles egna lediga dag. Men Dixie vägrade komma till ro, så jag fick åter igen sitta och vänta innan jag kunde göra något. Medan jag väntade roade jag mig med att lyssna på musik och lösa korsord och det är ju faktiskt inte helt fel... Dixie kom till ro, jag gjorde mig lite lunch och satte på Vampire Diaries. Och sen tog internet slut. Och jag blev frustrerad och kunde inte göra något annat än vänta. Så jag löste lite korsord och plötsligt var inte internet slut längre och jag kunde se klart Vampire Diaries. Nu har jag duschat och smort in mig och sminkat mig och luktar gott och har tänt ljus och hällt upp ett glas vin och väntar. På min man den här gången. På att han ska komma hem med kvällens förtugg.

Skönt att det är fredag!

Inga kommentarer: