måndag, januari 13, 2014

Svoosh!

Svoosh sa det bara och sen var helgen slut. Och svoosh sa det och så var fredagens sushi slut. När jag var inne på min andra portion, hade min man inte hunnit börja på sin första. Det var vansinnigt gott! Det godaste jag ätit på länge faktiskt! Och vi drack öl till och det passade hur bra som helst och till förtugg hade vi parmaskinka och salami och rödlöksost och dyrt vin. Och till efterrätt hade jag ett glas vin till. Och så tittade jag på Cocktail. Min man gick och la sig.

I lördags hade vi ingen frukost hemma, så min man fick åka och handla och jag fick feeling och städade undan lite i sovrummet. Jag är långt i från klar, men tänker på det varje morgon jag stiger upp. Kanske får jag feeling en annan dag och avslutar vad jag påbörjade?

I lördags tog vi med Dixie och Daisy ut på en joggingtur på Spille. Första gången på länge, länge och första gången någonsin för Dixie. Hon var duktig och det gick över förväntan. På alla plan. Jag sprang hela vägen trots regn och rusk och fick till och med träningsvärk dan efter, Dixie var ovanligt kontrollerad. Vi avslutade vår (korta) runda med att jyckarna fick springa lösa över kullen och busa av sig det värsta. Dixie sov ungefär resten av dan. Jag gjorde en getost- och tomatpaj, min man handlade. Jullådorna tog sig ner från vinden och vi plockade undan resterna av julen och tände ljus. Vi åt biff och klyftisar till middag och såg Criminal Minds.

I söndags stekte min man pannkakor till frukost och vi åkte till Lomma och tänkte gå en stillsam söndagspromenad längs havet, men Dixie tyckte annorlunda. Så vi släppte dem och lät dem rasta av sig. Dixie sov ungefär resten av dan. Min man och jag veckoplanerade och medan han handlade såg jag Små citroner gula (himla bra alltså!) och efter en mycket sen lunch körde vi ett stenhårt pass magövningar med Jillian. Det var otroligt jobbigt och jag svettades som en gris och fick ta mikropauser för att orka genomföra passet. Efteråt mådde jag illa och fick lägga mig på sängen med öppen balkongdörr och kyla ner mig innan jag kunde ta mig ner i duschen. Vi åt fiskpinnar och potatismos till middag och såg alldeles för många avsnitt Criminal Minds.
Vi tänkte oss en stillsam söndagspromenad på stranden
Men det såg ut såhär... 
Och såhär... 
Och såhär... 
Och såhär... 
Och såhär... 
Dolly försökte hålla sig undan det värsta... 
Idag har vi fastat och det gick ovanligt lätt. Vi körde lite på trampen också och det var minsann inte så lätt... När jag gick till bussen för att åka hem från jobbet snöade det och jag missade bussen med två minuter och skulle få vänta tio minuter på nästa, men den var sen så jag stod i tjugo minuter i snöfallet och när jag gick av bussen här hemma småsprang jag hela vägen för det var snö och halt och inte så lätt att gå vanligt med klackar och när jag äntligen var hemma i värmen var jag helt stelfrusen om tårna. Men de har tinat nu.

Inga kommentarer: