onsdag, januari 29, 2014

Lite av varje och snart är det (nästan) fredag...

Vi har varit på Spille, Dixie och jag. Dixie lekte i snön, jag stod mest omkring och tyckte det var kallt. Men hon var nöjd och det var väl enda gången idag. Annars har hon mest varit missnöjd och  försökt äta två trasmattor, en filt och ett lakan och stört mig när jag jobbat.

I morgon ska jag jobba på jobbet igen. Och sluta tidigt och hoppas på att få mängder gjort på den korta stund jag är på jobbet. Och på fredag är jag ledig och inbillar mig inte att jag ska ha det lugnt och skönt. Nä, den här gången inbillar jag mig att jag ska hinna städa och plocka undan och tvätta och dammsuga och åka och handla... Vi får väl se hur det går med det...

Jag sover dåligt nästan jämt. Natt till fredag lyssnade jag på musik och vände och vred mig tills klockan var nästan tre. Sen väckte Dixie oss klockan åtta och jag låtsades sova så att min man skulle ta henne. Vilket han alltid gör, så jag vet inte varför jag låtsades? Jag hade ont i axeln när jag vaknade och började dagen med en treo och framåt eftermiddagen tände min man grillen och la på tjocka revben som skulle pullas. Och medan de pullades åkte vi till Spille med jyckarna och rökte cigarr medan vi gick varv efter varv så att Dixie skulle få ur sig lite överskottsenergi. Och det fick hon, medan hon sov resten av dan och kvällen, hade min man och jag en skön lördagskväll med Criminal Minds, pullat revben, aioli, klyftisar och aioli.

Söndagen började åter igen med att jag hade ont i axeln och tog en treo och åt pannkakor till frukost och jag tog mig tid att se Hart of Dixie och Carrie Diaries medan man man tog jyckarna till Spille och till middag hade vi ostfondue och vi gick och la oss tidigt och jag kunde inte sova. Jag låg och lyssnade på ljud ungefär hela natten, jyckar, telefoner, dunsar, jag fick för mig att ytterdörren inte var låst och att tjuvar tog sig in, jag oroade mig för att sova själv och när klockan ringde och sa att det var måndag kände jag mig tröttare än någonsin.

Jag jobbade och fastade (nästan) hela måndagen, men när eftermiddagen kom lyckades jag övertala min man att vi skulle fira att det var måndag med lammfilé, potatisgratäng och rödvinssås. Så det gjorde vi. Och såg True Detective och jag gick och la mig klockan tio eftersom jag ville läsa en stund. Och jag somnade och vaknade när min man kom och la sig och jag somnade nästan och vaknade av en bil som fastnat i de enorma drivorna snö. Det var ju nästan en centimeter snö, så jag förstår att det var svårt att komma loss... Till slut kom han loss och jag somnade nästan och vaknade av att det kom en skottbil och skottade trottoaren och jag höll på att bli tokig och var nästan beredd att gå ut och hytta med näven på balkongen, för klockan var närmare halv tolv. Men jag gjorde inte det. Jag somnade slutligen om och vaknade ungefär 100 gånger av att jag hade huvudvärk och låg och tänkte på att jag skulle missa jobbet, men steg ändå upp halv sju och tog bussen tillsammans med min man halv åtta. Och var på jobbet med en latte strax efter åtta.

Jag gick hem tidigt från jobbet för att jobba hemifrån, men Dixie trilskades och jag var trött så jag slutade halv fyra och fick ont i magen och låg och tyckte synd om mig och tittade på Hart of Dixie och Carrie Diaries och fick tvinga mig ut med Dixie och jag tyckte synd om mig lite till, men det magonda gick över och jag åt lite middag och gick och la mig redan halv tio med alla jyckar. Och de låg nära, nära och jag var rädd att de skulle knuffa mig av sängen.

Och nu borde jag gå och göra mig lite middag; pasta med ostsås. Men pallar jag steka bacon?

Inga kommentarer: