onsdag, januari 15, 2014

Klockan skämtar aldrig

I morse när klockan ringde trodde jag den skämtade med mig och stängde av. En stund senare vaknade jag och insåg att det inte var något skämt. Klockan var kvart över sju och jag var så trött att jag inte visste var jag skulle bli av. Så jag låg och försökte vakna till liv en stund. Det var varmt och trångt i sängen eftersom jyckarna gjorde mig sällskap och dessutom hade jag ont i huvudet. Men jag vaknade efter ett tag. Och gick ut en kort runda med jyckarna och blev galet sugen på äggmacka. Så jag cyklade till macken för att köpa bullar, men de hade inga så jag fick gå in på Netto. De har inte heller bullar så jag fick köpa ett bröd och råkade köpa ett med kummin och tycker verkligen inte om kummin. Jag jobbar hemifrån och började jobba ca halv nio och fick börja med att starta om datorn eftersom skärmen inte ville som jag ville, men den vill fortfarande inte som jag vill... Och det måste vara något fel med tiden här hemma hos oss för klockan är ju redan kvart i elva och jag har ju inte hunnit komma någonvart än.

Igår jobbade jag också hemifrån och då började jag inte förrän kvart över nio. Vart tar tiden vägen på morgonen??? Min man åkte till Stockholm och gick hemifrån klockan sex och jag var halvt medvetslös och Dixie vaknade så jag tog in henne till mig i sängen och hoppades att hon skulle somna om och det gjorde hon tack och lov! Vi vaknade vid åtta och gick ut en sväng och jag gjorde frukost och fixade en arbetsplats på matbordet och Dixie hade tuggat på sladden till skärmen så den fick jag laga innan jag kunde använda den, men sen passade inte uttaget i min dator och jag tänkte att jag skulle cykla till Net On Net och köpa en ny, men testade igen och det visade sig att jag satt i den upp och ner. Sen funkade det fint. Och jag jobbade och jobbade och gick ut med jyckarna och de satt i köket och uppförde sig och jag jobbade och jobbade och Modern tittade förbi med saker i en kasse jag inte ens tittat i och jag jobbade och jobbade och gick ut en långrunda med Dixie och jag jobbade och jobbade och lagade pasta med ärtsås till middag och såg Hart of Dixie och gick ut med jyckarna och jobbade och jobbade och körde trampen medan jag tittade på Big Bang och jag jobbade och jobbade och klockan blev halv tolv och jag fick tvinga mig att gå och lägga mig.

Så idag är jag trött. Och har ont i huvudet och tar en treo. Och kommer förmodligen att jobba lika länge idag om jag ska bli klar, men jag tror inte jag hinner bli klar ändå så jag får jobba i helgen också, men det som håller modet uppe är tanken på att jag tänker vara ledig fredag om två veckor.

Inga kommentarer: