torsdag, januari 09, 2014

Det här med nyårsmålen

Naturligtvis har jag nyårsmål i år igen. Lätta, ofarliga som är okej att inte uppnå...

* Mer rött. Jag ska använda mina röda kläder och röda skor mer. Och jag ska ha rött nagellack och rött läppstift oftare. Mer rött helt enkelt!

* Köpstopp! Jag ska inte köpa en massa i onödan. Gäller främst onödiga saker som veckotidningar jag inte hinner läsa; erbjudande om att köpa två och betala för en och egentligen behöver jag ingen alls; okynnesshoppande av kläder (Fast jag köper inte så mycket kläder. Längre...), inget onödigt smink (Köper inte smink så ofta heller...); inte köpa nya hårprodukter förrän de jag har är slut osv... Främsta skälet till vårt köpstopp är att vi vill rensa ut. För varje ny sak som kommer in i vårt hem ska minst en sak åka ut!

* Äta mindre kött. Detta blir nog svårast, men vi ska i alla fall försöka att ha en vegetarisk vecka lite då och då.

* Träna mera! Ja, detta kan ju inte vara så svårt eftersom träningen varit i det närmaste obefintlig sen vi skaffade Dixie...

* Ha mer tålamod med min man och jyckarna. (Detta blir nog svårast eftersom de driver mig från vettet nästan dagligen...)

2 kommentarer:

anna sa...

HaHa! Bra nyårslöfte! Är Jörgens löfte att ha mer tålamod med dig med? :-)

åsa sa...

Man kan ju alltid hoppas! :-D