onsdag, december 11, 2013

The Voice och vattenläckor och bra musik

Vi kollar The Voice och borde egentligen gå och lägga oss, men svårt att slita sig från Blake Shelton alltså... Dixie fyller 8 månader idag och svårt att förstå att det är julafton om mindre än två veckor. Jag har köpt ett par julklappar, men har ungefär lika många kvar... Eller kanske till och med fler...?

I morgon jobbar jag hemifrån och måste vara effektiv så att jag hinner skriva ihop en julaftonsplanering och kanske sätta in en julskinka i ugnen. Jag har noll koll på något alls just nu och är ganska glad att jag lyckats bli klar med PGM-julklapparna i tid.

På fredag är det julbord med glöggmingel innan och glöggminglet tar plats inne på vårt kontor och vi gör vårt bästa för att göra det så juligt och mysigt som möjligt. Årets julskiva är i alla fall nästan klar och redo att spelas...

I måndags upptäckte vi att det stod vatten i källaren och det slutade aldrig komma in trots att min man dammsög och moppade och min man stannade hemma från Stockholm och torkade upp vatten och ringde försäkringsbolaget och vattenverket och kommunen och det var tydligen tång som hamnat i något rör på grund av stormen och nu är det borta och det kommer inte in mer vatten i källaren. Hoppas jag...

Mitt "rensa iTunesprojekt" går bra. 10 000 låtar  har jag rensat ut än så länge... Då har jag inte ens ansträngt mig... Och jag har ju faktiskt inte bara stött på en massa dåliga låtar. Det finns också väldigt bra musik. Till exempel Pet Shop Boys - Love Is A Bourgeois Construct.

Inga kommentarer: