fredag, december 06, 2013

TGIF!!!

Åh! Fredag! Skönt! Det är kallt på jobbet och jag har värmeelementet på för att tina upp mina djupfrysta fingrar. Det känns som om det hjälper...
Fin gran på Emporia
Igår hämtade min man mig efter jobbet och vi åkte till Emporia för att köpa kvällens middag och present till lördagens ettåring och sen fortsatte vi till Ikea för att äntligen köpa en ny grind till jyckarnas rum. Stormen Sven började storma och det var inte skönt alls att åka bil eller ta sig från bilen till ytterdörren. Men när vi väl var inne tände vi ljus och drack glögg och åt Vesterhavsost (så jäkla gott alltså!) och påbörjade kvällens middag som bestod av ostfondue och köttprodukter. Och sen åt vi och lyssnade på stormen och tittade på Nashville och kom i säng ganska tidigt. Men Dixie var inte alls förtjust i nya grinden eftersom hon inte kunde öppna den så hon satt och ylade och min man nattade henne och en stund senare satt hon och ylade igen och min man nattade henne igen och hon ylade igen och vi gav upp för jag ville bara få sova. Då var klockan halv tolv. Så hon fick sova inne hos oss trots ny grind, men hon sov på min mans sida så jag sov ganska okej. Jag vaknade förstås massor med gånger och lyssnade på stormen och drömde att vårt garage stormade bort.
Glögg och ost - finfin kombo!
Jag gick till bussen i motvind och det kändes som om jag var den enda människan som var ute. Det blåste otäckt mycket och det var svårt att förstå att det blåst ännu hårdare under natten... Kanalerna var fulla till bredden när jag åkte genom stan och på viadukten var det hagelstorm. Men när jag kom av bussen märktes det knappt att det blåste så jag köpte min latte och promenerade försiktigt till jobbet och här sitter jag nu och jobbar för fullt. Och snart är det dags att gå hem igen.

Fina nypon
 Igår när jag gick till bussen skulle jag ta ett fint foto på nypon tänkte jag och när jag fått mitt foto upptäckte jag att jag fastnat med nya kappan i nypontaggarna... Inte så kul! Men fotot blev jag nöjd med...

Inga kommentarer: