söndag, december 15, 2013

Lördagskänslor

Idag tycker jag det känns som lördag, mycket bakvänd helg det här...

I fredags: jag började dagen med att höra sopbilen och insåg att våra soptunnor inte var framsatta, så jag rusade ut i pyjamas och drog fram dem. Och hann!

I fredags: Dixie blev inte lugnare, hon drev mig fullkomligt galen! Hon sov inte en sekund från det att jag steg upp tills jag fick rusa till bussen. Annars brukar hon vara ganska lugn och trött på förmiddagen, men inte i fredags. Hon pillade och nosade och tuggade och slickade och letade och grävde och jag höll på att bli tokig!

I fredags: jag tog bussen till jobbet med väskor och kassar och rusade runt på stan för att hitta det sista till PGM-julklapparna och stressade och svettades och kom fram till jobbet och lämnade från mig allt julklappsansvar och beundrade vardagsrummet på vårt kontor och insåg att jag glömt ta med mina fina värmeljushållare. Åsas och mitt rum är så fint så fint och ser verkligen ut som ett vardagsrum och det var det perfekta stället att ha vår lilla förfest på. När klockan blev halv fem samlades vi runt det lilla bordet och drack mousserande vin och glögg och sen klädde vi på oss och promenerade till Årstiderna där vi åt vårt julbord.
Finaste vardagsrumskontoret
Framdukat till förfest
Promenad genom stan
Fin karusell
I fredags: jag kände redan på eftermiddagen att jag hade huvudvärk och skulle egentligen tagit en treo innan vår julfirande satte igång, men jag tog ingen treo och fick böta för det resten av kvällen. Julbordet var gott, ölen var god och snapsen var god. Tror dock att jag tog en snaps för lite eftersom jag hade ganska ont i magen efter julmaten dan efter. Jag åt sillar och laxar och älg och lammkorv och Janssons (som knappt smakade något alls, men var god ändå) och en gorgonzola som var makalöst god. Min man hämtade mig vid tio och när vi kom hem hade jag tänkt ta den där treon, men drack lite tequila i stället medan vi lyssnade på musik och rökte en cigarill.
Stationen ser julig ut
I lördags: jag hade fortfarande huvudvärk när jag vaknade och började dan med en treo. Jag hade ont i magen också och var ganska meningslös att ha att göra med hela förmiddagen. Men framåt kvällen hade jag inte ont varken här eller där och satte igång att julpiffa och lyssna på musik och dansa och prata och småstäda och det ser nästan lite juligt ut i vardagsrummet också nu. Vi åt biff och aioli och såg del två av Den fördömde och ett avsnitt av The Voice innan vi gick och la oss. Dixie hade en bra dag. Hon var sådär gullig att vi nästan glömde bort hur jäkla jobbig hon var i fredags.
Tredje ljuset är tänt
Idag: Vi åt macka med julskinka till frukost och tände det tredje adventsljuset och min man var på kurs med Dixie och jag hade ont i huvudet och drack en treo och vi var på Emporia och köpte julklappar och världens finaste stjärna som min man satte upp i sovrummet. Vi har julpyntat klart och satt upp alla lådor på vinden igen och äter nu ostfondue och ser Grey's. Snart åker min man till Stockholm och jag lägger mig och läser en stund.
Favoritrenarna
Julpyntat i fönsterkarmen

Inga kommentarer: