måndag, december 23, 2013

Lille julafton

Tänk att det är mindre än en och en halv timme kvar tills det är julafton!? Jag tror jag har allt under kontroll, men det känns lite för enkelt så kanske har jag missat något? Skit samma! Vi har mat och dryck så det räcker och blir över och städat har vi gjort och har vi missat en dammtuss någonstans så gör väl inte det så mycket...

Syrran och hennes familj kom hit i eftermiddags och vi har lagat pizza, både bianco och med tonfisk och Syrran har gjort morgondagens efterrätt som består av crème brûlee med saffran och jag har gjort pesto och Syrran majonnäs och Bebisen kan säga "nä, nä, nä" samtidigt som hon skakar på huvudet. Hundar och katter samsas hur bra som helst och alla människor är mer eller mindre förkylda. Jag var med Dolly och Daisy på Spille medan min man var med Dixie i djuraffären eftersom hon tuggat sönder sin nya sele.

Snart julafton! Bäst att jag går och lägger mig!

Inga kommentarer: