torsdag, december 12, 2013

Inte så effektiv...

Idag kan man verkligen inte anklaga mig för att ha varit effektiv. Jag har snarare varit väldigt okoncentrerad och lättdistraherad. Jag har jobbat hemifrån hela dan och Dixie har sprungit runt och pillat och grejat och slickat i kontakter och tuggat på lådor och ätit damm och jag har sprungit efter och stressat. Nu har vi gått och lagt oss och jag har inga jyckar i sängen men hörlurar med musik på öronen så jag hör inte om de gnäller och krånglar.

Min man åkte till Stockholm tidigt, tidigt i morse och jag låg kvar i sängen och lyssnade till Dixie som lät förtvivlad när hon hörde husse gå. Efter en stund tystnade hon och jag kunde somna om en stund.

Det står lådor och kartonger överallt och jag ser fram emot helgen då vi ska städa och fixa inför julen för nästa helg är det ju nästan julafton. Nästan.

Inga kommentarer: