tisdag, december 17, 2013

Ett ljus i mörkret

Jag lät Dixie sova hos mig inatt. Hon väckte mig kvart över ett och jag var trött och orkade inte hålla på och natta henne halva natten, så hon fick sova hos mig. Jag tänkte att om hon har det lite jobbigt i kroppen, kanske det skulle vara skönt att få ligga inne hos mig. Och det verkade hon tycka. Hon kelade som en galning och somnade sen i en boll. Så idag har jag ont i kroppen igen. Fast inte lika ont som om alla tre legat hos mig. Klockan sju ringde klockan och stjärnan och adventsljusstaken tändes och Dixie vaknade och tyckte det var dags att stiga upp. Det tyckte inte jag, men hade såklart inget val. Så här sitter jag i mörkret i vardagsrummet med ett tänt ljus och en latte. Dixie kollar ut genom fönstret och jag borde kanske börja jobba snart. Men har bestämt mig för att ta det lugnt idag och kanske hellre jobba lite längre i stället för att bråka med Dixie. Har hon en jobbig dag blir det bara jobbigare. Jag ska försöka att ha en ängels tålamod, även om det kanske inte riktigt ligger för mig... Jag ska också försöka göra senap och skriva en inköpslista till i morgon. Och någonslags planering inför julafton. Det känns som om här är en del att göra, men jag har noll koll...

Känner huvudvärken börjar komma... Undrar om jag ska ta en treo eller avvakta...?

Inga kommentarer: