måndag, december 16, 2013

Dixie och växtvärken

Dixie verkar ha en svår dag idag igen. Förmodligen växtvärken som slår till igen. Det är så synd om henne för hon vet inte riktigt var hon ska bli av och jag har inte hur mycket tålamod som helst och orkar inte sitta och titta på henne i flera timmar när hon inte vill göra något annat än gå runt och leta, pilla, förstöra, skälla, bråka, slåss med tassarna... Men jag har försökt att ha tålamod och vi var ute en lång runda, bara hon och jag, och jag har gömt godis i en smart dog och vi har kelat och jag stängde av tv:n för hennes skull och jag stängde av musiken för hennes skull. Först när det var tyst, kunde hon lägga sig ner och sova. Och jag tog på hörlurar och insåg att jag lika gärna kunde lägga mig i sängen och lyssna på musik med hörlurar. Så här ligger jag nu. Med hörlurar och hör inte om hon gnäller.

Vi köpte en galet snygg julstjärna igår. En turkosmönstrad som passar perfekt i sovrummet med den turkosa gardinen. Den och adventsljusstaken är på timer och igår ställde jag in dem att tändas klockan sju, eftersom det är då jag borde stiga upp. I morse vaknade jag klockan sex av att de tändes. Tydligen hade jag sett fel på timern och blev därför brutalt väckt av ljuset. Så jag fick stiga upp och släcka och ha mig så att jag skulle kunna få sova en stund till.
Fina stjärnan
Klockan är egentligen alldeles för mycket och jag borde sova så jag kan stiga upp i tid och få massor gjort när jag jobbar hemifrån. Och hoppas Dixan inte har en jobbig dag...

Inga kommentarer: