onsdag, december 18, 2013

Dixie i ögat

I morse vaknade jag med huvudvärk. Förmodligen för att jag sovit så hårt och haft fönstret stängt. Jag stängde av timern till stjärnan och ljusstaken och låg kvar i sängen och funderade på om jag skulle jobba hemma eller försöka ta mig till jobbet. Medan jag låg där och funderade slängde Dixie en tass rakt i mitt öga och jag trodde jag blev blind. Jag vågade inte öppna ögat på en lång stund och när jag väl gjorde det såg jag alldeles suddigt. Jag lyckades messa min man att ringa till mig och så fick han prata med mig tills jag insåg att ögat inte trasats sönder. Så jag bestämde mig för att jobba hemma idag. Det gör fortfarande ont i ögat och jag blir fort trött, men jag ser i alla fall. Och håller tummarna att jag inte får en blåtira eller nåt...

Dixie har gjort sitt bästa för att driva mig från vettet. Idag igen... Idag har hon lyckats att öppna hundburen och tagit ut en filt för att slita den i bitar, hon har försökt gräva ett hål i köksgolvet, hon har försökt ta min frukost, bråkat med Dolly och Daisy, vägrat  sova... Inte förrän efter ett somnade hon slutligen. Och jag tror att hon är ute efter att förstöra min dator. Förra veckan spillde hon en treo på den, igår välte hon ett brinnande ljus så jag har stearin både här och där (inte i tangentbordet, tack och lov...) och idag tuggade hon på min strömsladd.

Men hon är inte bara till besvär, den där Dixie... Två dagar i rad har jag gått en lite längre kvällsrunda med bara henne och det har varit hur mysigt som helst. Vi har lekt och tränat och haft det riktigt bra tillsammans.

I morgon är jag på jobbet igen. Och går en sväng på stan och köper de sista julklapparna. Och nu borde vi verkligen slita oss från The Voice...

Inga kommentarer: