tisdag, december 03, 2013

Det här med att cykla...

Det här med att cykla alltså... Inte min grej! Speciellt inte när det är kallt och blåser (som idag) och jag har varma ytterkläder och blir alldeles för varm (som idag...). Men jag trotsade kylan och blåsten och cyklade och hämtade mina paket på posten. Nya kameran (som jag redan är lite småkär i) och nya tofflorna som jag tyvärr måste byta eftersom de var alldeles för stora. En hel storlek faktiskt.
Fina, men tyvärr alldeles för stora... 
Jag är galet trött och vill helst av allt krypa ner i sängen. Men först måste jag gå ut med jyckarna. I det kalla mörkret. Jag ser inte jättemycket fram mot att dela säng med jyckarna i natt igen... I morse vaknade jag halv fyra och kunde inte somna om på länge. Inte förrän jag lyckats sparka bort Dixie, så att jag kunde sträcka ut mig, somnade jag. Med Daisy som huvudkudde. Och sen steg jag upp kvart i sju och stressade runt och fixade mig i ordning och gick ut med jyckarna och tog bussen till jobbet, tillsammans med Dixie, tio över åtta. Hon tyckte väl att det var sådär kul att åka buss, ville inte vara med mig, utan bara stå mitt i gången. Jag fick distrahera henne med en tub mjukost. På jobbet gick det mindre bra. Hon är ju som hon är, intensiv och vill alltid hitta på något och vägrade komma till ro och när det var utbildning tyckte hon det var så tråkigt att hon började yla. Pinsamt! Jag fick återigen distrahera henne med mjukosten och till slut blev hon trött och gnällig och jag lånade ett pälsskinn av Oscar och efter lite bäddande kunde hon komma till ro på golvet. Men trots allt lät hon sig villigt klappas av alla och hon var snällare och lättare att ha att göra med, än en vanlig dag och det var väl tack vare en aktiv helg och kursen igår.

Inte så pigg Dixie vilar huvudet på Dolly
Vi tog bussen hem vid två och fick sitta längst bak eftersom det kom på en barnvagn, men det gick bra det med. Kanske till och med bättre... Och när vi kom hem däckade hon i korgen i köket så att jag kunde åka till posten. Och har sovit ungefär sen dess. Känns nästan lite synd att väcka henne för att gå ut...
Dixie

1 kommentar:

Kattalena sa...

Oh vad kul med ny kamera! Det gick ju snabbt ju!