fredag, november 29, 2013

TGIF!!!

Puh! Fredag! Sitter i soffan med Dolly och Daisy och dricker vin och tittar på Vampire Diaries. Äntligen blir det av!

Veckan har gått snabbt, Dixie har drivit mig (oss) från vettet mest hela tiden. I onsdags när jag kom hem från jobbet hade hon slitit sönder en biabädd över hela köksgolvet. Jag blev trött och matt och jobbade en timme innan jag tog henne med ut på en aktiverande runda. Det gick ju bra och så ända tills vi var på väg hem, då drog hon nästan armarna av mig. Vi kom hem och satte oss i soffan, hon var lugn och jag bestämde mig för att stanna där en stund, orkade inte med en överaktiv Dix. Så det blev ett par avsnitt Hart of Dixie (ironiskt va?) tills det var dags att börja med maten. Maten blev klar, Dixie var ganska lugn, min man kom hem, Dixie var inte lugn längre, vi åt och tittade på Biggest Loser, min man gick och bäddade, Dixie hjälpte till, vi andra gick och la oss och Daisy försökte lägga sig i vår säng. Fast hon alltid vill sova inne hos sig. Så jag ledde in henne på deras rum och kände att det luktade bajs, skickade in min man att undersöka och han meddelade att någon (Dixie såklart) bajsat i en av korgarna. Fatta att vi ville lämna tillbaka henne!

Igår var hon lite bättre, förmodligen utmattad av allt hon hittade på i onsdags. Igår kunde vi nästan se hennes potential... På jobbet hände inget speciellt och till middag hade vi pizza med tonfisk och det var så, så gott!

Idag har jag beställt ett par nya röda tofflor från Swedish Hasbeens och nu längtar jag till sommaren! Jag har börjat på en ny jullista i Spotify eftersom mitt iTunes fortfarande inte repat sig från serverkraschen för ett år sen. I helgen är det ridgebackpromenad, julpyntande, julaftonsplanering och fix med jullistan som gäller. Ikväll äter vi lättstekt oxfilé med råbifftillbehör. Kanske ser vi Sons of Anarchy (började se dem igår igen) eller kanske blir det en film (jag har en i tankarna...). Skönt att det är fredag!

Inga kommentarer: