torsdag, november 14, 2013

Nätverk och Dixie Chickar

Äntligen, äntligen är allt med nätverket som det ska hemma hos oss! Äntligen slipper jag sitta med en sladd från vägg till dator för att få internet! Äntligen kan jag titta på tv precis hur jag vill! Tack vare att min man pratade med Telia ca en evighet igår och jag och min envishet fixade resten. Nu har vi till och med ljud i vardagsrum och matrum samtidigt. Känns som evigheter sen sist även om det bara var i lördags morse...

Så nu sitter jag här och dricker en latte med chaismak och lyssnar på Dixie Chicks och försöker inse att jag faktiskt ska gå och se dem i Stockholm i mars!? Overkligt!

Min man är i Stockholm och kommer inte hem förrän sent, sent ikväll. Jag ska laga mat helt själv. Det blir något så oavancerat som biff och färdig potatisgratäng och färdig sås. Men det blir nog bra det med. Han var i Oslo i tisdags och då var jag lite mer avancerad och lagade Mac'n'cheese och det gick precis hur bra som helst. Förutom att Dixie hjälpte till lite mer än vad som behövdes och hällde ut maizena över hela köksgolvet... Söt var hon så jag kunde ju inte bli arg på henne. Dessutom var det ju mitt fel, jag skulle ju sett till så att inget trillade ut ur skafferilådan...
Kökshjälpen
I tisdags var jag ledig och fick börja dan med en cappuccino i stället för en latte, tack vare Dixie. Jag hade tänk ta mig tid med jyckarna, men när jag varit ute med Dixie, var jag beredd att skänka bort dem. Dixie i alla fall... Hon var helt omöjlig att gå ut med! Hon drog som en galning och var helt döv. Lyssnade varken på mig eller godiset, så rundan blev inte så lång och harmonisk som jag hade tänkt mig, utan kort och irriterande. Men som tur var kom vi överens resten av dagen. Vi tillbringade den alla fyra i soffan och tittade på Dexter och 90210 och värmde varandra. Och på kvällen kom min man hem med resepresenter som bestod av Patrón och mascara och vi hade sitcom tuesday med femman och smakade tequilan, som var väldigt, väldigt god...
Cappuccinon
Igår fastade vi och det gick väl bra och så, men framåt kvällen kände jag mig inte helt på topp med huvudvärk och förkylning, så vi bestämde oss för att göra pizza. Och sen meckade vi med nätverk tills det var dags för min man att rusa till bussen och tåget till Stockholm. Och jag och jyckarna tillbringade natten tillsammans. Och i morse steg jag upp tidigt och lyckades vara på jobbet halv nio för att vara med på utbildningen i fakturaskanning.

Och i morgon är det fredag.

Inga kommentarer: