söndag, november 17, 2013

Julsug

Jag är galet julsugen just nu och kan knappt bärga mig tills det är första advent och tillåtet att börja julpynta! Jag försökte få med mig mannen till Plantagen idag för att köpa hyacinter och andra juliga lökar och blommor, men insåg sen att de ju hinner vissna och dö långt innan december ens har börjat. Så jag håller mig. Två veckor till i alla fall... Årets julskiva har jag också hunnit börja på. Visserligen har jag bara fått ihop två låtar, men ändå... Det blev ju ingen alls förra året eftersom det var då iTunes började gå sönder, så jag har väl en påbörjad lista någonstans som jag kan arbeta med lite... Igår var vi på Ikea och handlade på oss inför julen. Pepparkaksformar och pepparkakshusform och vaser och skålar att ha lökar i och ljus och servetter och marsipanformar och jag bara längtar tills det är dags att börja julpiffa! Jag beställde lite från HM Home igår också. En ny duk och lite julservetter och i fredags köpte jag en ljusslinga på Indiska att ha på bordet och sa jag att jag har ett galet stort julsug just nu...???

Inga kommentarer: