torsdag, november 07, 2013

Frös som en gris

Jag frös som en gris i natt. Trots att min man låg tätt, tätt intill under mitt täcke och höll om mig hela natten. Tror att jag kanske vaknade tre gånger av att jag frös så att jag skakade. Dixie sov på min mans plats, så egentligen borde väl jag legat i mitten och blivit uppvärmd av henne också... Ja, den där Dixie... Hon är inte så dum hon... Hon kan öppna grinden till hundrummet numera. Hon har tuggat av låsanordningen på trägrinden och för in nosen mellan spjälorna och lyfter upp den ur spåret. Och för sedan upp den och kommer in till oss. Vi måste köpa en ny grind helt enkelt. En som inte är i trä. Typiskt att hon har sabbat grinden nu när vi äntligen har fått henne att sova åtminstone halva natten inne hos de stora jyckarna...

Veckan har känts lång i övrigt. Kan inte fatta att det inte ens är fredag?! Jag har känt mig omotiverad på jobbet, men hoppas på en pigg vecka nästa vecka.

Jag är stressad inför lördagens födelsedagsmiddag och jag är stressad över det kaos som råder över vårt hem för tillfället. Köket är alldeles för mintgrönt, fönstersmygarna är inte målade, det är damm och smuts precis överallt och alla saker som gör hemmet ombonat är nedpackat och inte lönt att packa upp innan fönstersmygarna är målade, toaletten i kökshallen går inte att stänga, på uppfarten ligger en hög med brädor från sidan på huset och de gamla dörrarna och fönsterputsarna har inte varit här på ett tag... Men maten är planerad och inhandlad och i morgon ska min man städa och jag ska köpa det sista och tillbringa kvällen med att piffa och baka och förbereda efterrätt och på lördag förmiddag ska vi gå kurs med Dixie. Puh! Men våra nya dörrar är fina...

Och på söndag ska jag vila. Och titta på Vampire Diaries. Och läsa. Älskar verkligen det här med att läsa på padden. Tyvärr farligt lätt att köpa nya böcker...

Inga kommentarer: