fredag, oktober 18, 2013

TGIF!!!

Puh! Äntligen fredag! Jag hade fredagskänslor hela dan igår och blev besviken varje gång jag insåg att det endast var torsdag... Veckan har haft tidiga morgnar och sena kvällar och långa dagar på jobbet och idag kände jag att jag förtjänade att gå lite tidigare. Och i morgon förtjänar jag sannerligen en sovmorgon. Jag tänker ställa klockan på tidigt, tidigt så att jag riktigt känner att jag inte behöver stiga upp...

Jag förstår inte varför jag är så förbannat seg på morgonen innan jag ska gå till jobbet? Vissa morgnar snoozar jag ca tre gånger och när jag kommer ut ur duschen sätter jag mig vid datorn och ska bara lyssna på en låt som blir tre och klockan blir över åtta och jag får tvinga mig att slänga på mig lite smink och kläder och springa till bussen... Sen andra morgnar, som i morse, då kan jag stiga upp och bli klar på drygt en halvtimme. Och ändå lyckas missa bussen eftersom jag inte kollade när den gick och bussen gick 7,09 och jag kom till hållplatsen 7,11 och nästa gick inte förrän 7,29. Men det var ganska trevligt att sitta där i halvmörkret och lyssna på musik en stund.

Förra veckan fyllde jag år. Jag var trött, hängig. förkyld och inte på topp, men min man gjorde sitt allra bästa för att fira mig och det blev en riktigt fin dag. Han steg upp tidigt, tidigt och bakade bullar och hade dukat upp frukost och presenter och en bukett blommor när jag kom ut ur duschen. Jag fick en ny resväska och en palett från Bobbi Brown och ett par riktiga hörlurar. Sen gick jag till jobbet och jobbade ganska hårt hela dan och när jag kom hem från jobbet fick jag ett glas champagne och tilltugg och min man lagade oxfilé med klyftpotatis och whiskeysås och till efterrätt åt vi getost och drack sauterne, supergott och lyxigt alltihop!
Min fina, fina födelsedagsbukett
Tuffaste lurarna
Torsdagen tillbringade jag på jobbet och bilen gick sönder när min man var och handlade. Något med koppling och knut och gud vet allt och han fick bärgat bilen till verkstad och lånade en skruttig Jetta att köra hem i. Jag packade min väska.

I fredags tog jag tåget till Stockholm för att hälsa på Syrran, Svågern och Bebisen. SJ tyckte att jag befann mig utomlands så Filmnet lät mig inte titta på Dexter. Men jag roade mig med Marie Claire, musik i nya lurarna, en räkmacka och ett glas vin, så resan gick snabbt ändå. Syrran mötte mig vid tåget och vi fikade innan vi fick Bebisen av Svågern och gick en snabb sväng på stan innan vi åkte hem. Kvällen tillbringade vi med att dricka ett glas bubbel, eller två hos Grannarna innan Syrran och Svågern panerade ost och gjorde tartarsås och jag passade Bebisen.

I lördags tog Grannarna med Syrran och mig på en tur till Hässelby Strand där jag vi tittade på omgivningarna och på vägen tillbaka såg vi två rådjur irra runt på ett övergångsställe. Vi åt våfflor när vi kom hem och framåt eftermiddagen tog Syrran och jag med Bebisen på en tvåtimmarspromenad i de fina gamla villaområdena och när vi kom hem svängde vi ihop var sin Bookmaker Toast.
Jag och utsikten
De andra och utsikten
På spåret
Vinkande bebis
I söndags tog jag tåget hem med spänningshuvudvärk och var på gränsen att känna mig åksjuk hela vägen. Ändå gillar jag det här med att åka tåg alltså. Jag läste på padden, drack vin och åt lax med krabbfärs och blev hämtad av mannen i Jettan och när vi kom hem åt vi biff och aioli.

I måndags jobbade jag tills det var dags för Dixies valpkurs. Mannen hade hyrt sig en ny V70 och packat in Dixie i den. Medan Dixie och jag slet som djur (mest jag) på kursen åkte min man och handlade för veckan. Dixie var väldigt okoncentrerad på mig och väldigt koncentrerad på de andra valparna. I slutet fick de leka loss en stund och det uppskattade hon väldigt mycket. Mitt under leken såg jag att hon såg lite ledsen ut och kallade in henne och hon blev galet glad att se mig och kunde sen fortsätta att leka. Speciellt förtjust blev hon i en liten Bulldog som hette Betty.

I tisdags jobbade jag och när jag kom hem åt vi kyckling och tittade på Bones och Dixie välte ett glas med svansen och vi fick glassplitter över halva golvet.

I onsdags steg jag upp tidigt och tog med mig Daisy till jobbet. Fönsterkillarna kom tjugo över sju och jag tyckte det var bäst att hålla mig undan. Och låta min man slippa ta hand om åtminstone en av jyckarna. Daisy och jag hoppade av på Centralen och promenerade genom stan. Hon tittade och luktade på precis allt och när jag gick in och köpte mig en latte satt hon och väntade utanför som ett ljus. När vi kom fram till jobbet gick hon och kollade i vartenda rum, för att se vem som jobbade. Sen hälsade hon glatt på alla ungefär varje gång hon såg dem. Men större delen av dagen låg hon i fåtöljen bakom mig och klockan fem tog vi bussen hem. Fönsterkillarna var kvar och min man åkte och hämtade bilen (äntligen!) och inte förrän sju gick fönsterkillarna och då hade de bytt alla fönster (16 + balkongdörren) och tätat dem. Snabbt jobbat! Min man kom hem strax därefter och vi åt fajitas och tittade på Biggest Loser.

Igår steg jag inte upp tidigt och kom sent till jobbet och hade ingen hund med mig, det gick bra att jobba och jag stannade till sex och när jag kom hem åt vi biff och klyftisar och tittade på Nashville.
Nytt fint köksfönster
Och idag slutade jag redan strax efter två och gjorde sällskap med Katta till Hyllie där jag steg av och hon fortsatte. Jag gick till Emporia och köpte kvällens mat och vin och tog tåget hem och skulle hoppa av vid Centralen och ta bussen där, men fick en knäpp och hoppade av vid Triangeln och missade bussen och blev lite senare hem än beräknat. Fönsterkillarna hade precis gått när jag kom och de hade spacklat och gjort fint i fönsterkarmarna, men inte hunnit bli klara med alla. Jag gjorde tilltugg som bestod av lufttorkad karré med taleggio och fikonmarmelad. Vi åt ostfondue och tittade på Grey's och nu blir det nog ett avsnitt How I Met Your Mother.

Inga kommentarer: