fredag, oktober 04, 2013

TGIF!!!

Puh! Äntligen fredag! Den här veckan har känts lång som en följetång och ändå har jag jobbat hemifrån större delen av veckan... Ikväll äter vi ost och dricker vin och somnar till Bones eller New Girl...

I onsdags jobbade jag, som sagt, hemifrån. Det gick sådär... Jag kände mig inte speciellt effektiv och Excel bråkade och jyckarna bråkade och klockan tre packade jag ihop och satte mig i soffan med jyckarna och lite te. Sen fastnade jag med iPhoto och bildspel och plötsligt var det kväll och jag orkade inte laga mat, så det blev ett par klyftpotatisar med någon sås jag hittade i kylen. Jag pratade med Syrran och bråkade med jyckarna och lyssnade på musik och tittade på bildspel tills det var dags att sova. Dixie ville inte sova som vanligt, men efter två extra turer i trädgården och lite envishet kunde hon äntligen komma till ro. Jag pratade med min man och somnade ganska omgående.

I torsdags vaknade jag och kände mig vissen och bestämde mig för att jobba hemifrån eftersom jag ändå bara skulle jobba halvdag. Det gick ganska bra, men när jag slutat för dagen var jag inte så effektiv som jag hade tänkt mig. Men jag skrev ihop inköpslistan inför helgen och jag duschade och gjorde mig i ordning och var klar ungefär samtidigt som min man kom in genom dörren. Jag fick ont i huvudet och svepte en treo innan vi åkte till Emporia där vi köpte helgens middag och när vi kom hem hade jag så ont att jag nästan mådde illa och parkerade mig i soffan medan min man gjorde i ordning en rejäl ostbricka som vi hade till middag. Vi såg Bones och New Girl och kom i säng alldeles för sent och Dixie ville inte sova alls, utan krävde massor med övertalning. Men när min man också gått och lagt sig och vi släckt somnade hon som en stock. Och jag med.

Inga kommentarer: