onsdag, oktober 23, 2013

Pytt i panna

Jag hade pytt i panna till middag idag. Färdigköpt alltså. Som jag bara stoppade in i ugnen. Pallar inte stå och laga mat när jag ska ta hand om alla galna jyckar. Vi hade inga rödbetor så jag tog en saltgurka i stället. Det blev inte lika bra. Men tillräckligt...

Idag har jag inte gjort något vettigt. Inte tillräckligt vettigt i alla fall. Jag har jobbat hemifrån och det är ju bra, men jag var tyvärr inte lika effektiv som önskat. Vi åker till London på fredag och jag hade tänkt tvätta och packa och skriva listor, men jag glömde sätta på torktumlaren och orkar inte gå ner till tvättmaskinen och jag har inte packat och vet inte vad jag ska skriva på listan. Men jag borde färga ögonbrynen. Och bara tanken på att jag ska stiga upp innan fyra på fredag ger mig panik.

I lördags hade vi tänkt storstäda hela huset efter fönsterbytet, men eftersom de inte var färdiga struntade vi i det och åkte och tittade på nya bilar och åt lunch på Ikea och åkte hem och jag lagade lamm och potatisgratäng och rödvinsreduktion och aioli, med hjälp av min man förstås. Vi såg That's My Boy som var ganska  underhållande.

I söndags tog vi med oss Dixie ut i skogen och lät henne springa lös. Hon hade hur kul som helst medan vi hittade två eller tre trattkantareller. När vi kom hem byggde min man en byggnadsställning och till middag hade vi biff och pommes och bea.

I måndags jobbade jag tills det var dags för Dixies kurs. Dixie var sitt vanliga okoncentrerade jag och jag fick kämpa som ett djur. Hon verkade inte fatta ett dugg, men plötsligt var det som om något gått in i alla fall. Hoppas det håller i sig...

Igår knackade det på dörren när jag satt nyduschad och halvnaken framför datorn. Det var fönsterkillarna som oannonserat dök upp så jag fick bråttom och slängde snabbt på mig lite kläder och sprang till bussen. Jag jobbade till två och gick sen och klippte mig för första gången på ett år. Tre timmar tog det och massor med hår blev jag av med, men jag är nöjd ändå. Färgen är perfekt och håret känns tjockare och friskare än på länge. Och kortare så klart... Dyrt blev det, men massagen var skön. När jag kom hem var en av fönsterkillarna fortfarande kvar så jag kunde inte byta om, men min man åkte och handlade och halv sju åkte fönsterkillen och strax därefter kom in man och vi åt korv Stroganoff till middag innan min man fick bråttom att hinna med tåget till Stockholm. Jag och tjejerna stannade uppe en stund längre och kollade tv innan vi allihopa bäddade ner oss tillsammans.

Och i morse började jag dagen med att se en halv film innan jag steg upp. Faktiskt riktigt mysigt att ligga där i mörkret med tre snarkande jyckar och en film på padden...

Inga kommentarer: