måndag, oktober 28, 2013

Londonhelgen

Jisses vilken fullspäckad helg vi haft! Och jisses vad jag är trött nu! Trött och utmattad!

Vi har stigit upp klockan fyra på morgonen, åkt tunnelbana i timmar, varit på Primark och shoppat loss, varit i Covent Garden och druckit afternoon tea, varit på Earls Court och sett Arctic Monkeys, kommit i säng sent och vaknat tidigt, varit i varenda affär på Oxford Street, shoppat resväskan full, sett världens bästa konsert med The Boomtown Rats på Roundhouse, ätit frukost på Starbucks, köpt parfym på Heathrow och pratat om vart vi vill åka nästa gång.
Katta och jag anlände till London
Becka och jag drack afternoon tea
Det gjorde Ingrid och Katta också
Sandwiches och scones
En jättefin helg var det verkligen! Vädret var underbart och jag gick omkring i bara kofta mest hela tiden. Och tunnelbana har jag åkt, jag som alltid brukar promenera kors och tvärs genom London. Nu har jag sett allt från undersidan också... Arctic Monkeys var bra, men inte i närheten av hur bra The Boomtown Rats var! Jag visste inte vad jag skulle förvänta mig av The Boomtown Rats med tanke på hur gamla de är och hur längesen det var de spelade tillsammans. Men det var tokbra! Galen energi från Bob Geldof och galen energi från publiken som kunde varenda låt och sjöng med hela tiden. Helt fantastiskt underbar punkrockkonsert som gav mig allt jag någonsin kunde önska!
Vi var på Lush...
... träffade Agatha Christie...
... såg Arctic Monkeys på Earls Court
Arctic Monkeys
Arctic Monkeys
Jag shoppade inte så mycket i London som jag kanske trodde att jag skulle, men fick ändå ihop en hög svarta baströjor, lite body butter från The Body Shop, två skivor med Miles Davis, en hel del smink och prover från Bobbi Brown, ett par hårprodukter och en parfym från Tom Ford till min man. På Heathrow köpte jag, efter mycket övervägande och mycket hjälp av en trevlig gentleman, en parfym från Carolina Herrera. Igår tyckte jag den luktade väldigt gott, idag är jag tyvärr inte lika säker... Flygresorna gick bra, men tyckte inte tabletterna jag tog hjälpte speciellt mycket, måste nog skaffa mig starkare grejor alltså. Middagarna bestod av biff, bea och pommes, gott gott, men känner inte att jag är sugen på kött nu på ett tag... Alldeles för lite vin blev det, bara för att vi inte gav oss tid att sitta ner och ta det lugnt. Nästa gång tar vi igen det!
Jag fotade mig i hissen
Vi promenerade längs Oxford Street
Jag köpte skivor på HMV
Vi tittade på julskyltningen hos Selfridges
Jag var exalterad inför Boomtown Rats!
Becka och Katta
Scenen!
Bob Geldof och The Boomtown Rats!!!
Vi promenerade förbi Liberty...
... och strosade på Carnaby Street
Jag gjorde mig redo att åka hem
Och när jag kom hem hade min man målat köket neonmintgrönt... 

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Vilket roligt inlägg! Och vilken underbart bra Londonresa! Jag tycker det var riktigt fin färg i köket ju! :-D

åsa sa...

Hehe... Tack! :-)

Men du... Köket ser värre ut i dagsljus!!! På bilden ser man inte riktigt hur det lyser! :-D