fredag, september 13, 2013

TGIF!!!

Puh! Äntligen fredag! Jag peppar med att lyssna på The Boomtown Rats. På lunchen ska jag sticka till Emporia och handla fredagsmiddagen. Och fråga på Apple om de kan göra något åt min telefonkamera eftersom jag har fått något fel på linsen. Det ser ut att vara en liten amöba med på alla mina foto...

Igår var jag klädd som ett bi med svart tröja, gul kjol och svarta strumpbyxor och tillbringade morgonen hos tandläkaren. Det var en rutinkontroll och hon frågade om jag hade något problem och jag sa att det isar och ilar väldigt mycket i en tand och hon upptäckte en spricka och sa att de kunde laga den meddetsamma och jag förvandlades till en rädd femåring. Men hon lovade mig bedövning och ingen smärta och jag klarade det faktiskt. Sköterskan satt och klappade mig på armen mest hela tiden, när hon inte hade sina händer i min mun såklart... En halvtimme senare gick jag därifrån, 1 800:- fattigare... Så jag tröstade mig med en äggmacka och en latte från Espresso House. På jobbet gick det väl ganska bra och lunchen åt jag på Sultan Palace med Katta och Michael och jag blev galet mätt. Jag gick hem strax innan fem och min man och jag rökte cigarr och drack vin i trädgården en stund och vi lagade pizza och jag la in foto i iPhoto och jag bara älskar att se alla gamla foton igen!
Efter tandläkaren
Lunch på Sultan Palace
I måndags åkte min man till Stockholm och jag gick och la mig tidigt för att se ett avsnitt Bron eller två innan det var dags att sova och Dixie vägrade att gå och lägga sig. Hon sprang upp och ner och skulle leka och bråka och sova i soffan och till slut blev jag trött på henne och lyfte upp henne i sängen varje gång hon hoppade ner och efter en sådär fem gånger gav hon upp och la sig. Då var klockan halv elva och det var nästan för sent att börja titta på Bron, men det struntade jag i och såg två avsnitt och somnade inte förrän klockan var halv ett.

I tisdags åkte jag till jobbet eftersom vi hade besök av vår pensionsrådgivare och när halva dan gått packade jag ihop mina grejor och fortsatte att jobba hemifrån resten av dagen. Dixie var snäll och gullig och lät mig jobba ifred. Strax efter fem slutade jag jobba och tog med mig Dixie och Daisy på en runda på Spille och jävlar vad jag ångrade det! Dixie uppförde sig som värsta monstret! Hon hoppade och tuggade och bets och bråkade. Det gick inte att få kontakt med henne och hon slutade inte. Hon bråkade med Daisy och när jag släppte Daisys koppel för att sära på dem, sprang Daisy sin väg. Men stannade såklart när jag sa till henne... Dixie bet hål i Daisys öra så att blodet rann och jag var arg och svettades och ville bara hem, men Dixie var helt omöjlig att gå med eftersom hon drog som en galning. Jag tyckte inte om henne så mycket när jag kom hem... Jag plåstrade om Daisys öra och pratade i telefon med min man och åt lite middag och såg en film (This is 40) och gick och la mig i tid och Dixie ville inte gå och lägga sig och jag envisades och till slut somnade hon. Och jag. Och vaknade med ett ryck av att det åskande. Det lät som om det var precis över oss och Dolly fick panik och ville inte ligga i sängen och klampade runt i sovrummet och försökte lägga sig under sängen och fick inte plats och klampade runt, runt, runt och jag blev irriterad och Daisy och Dixie sov och jag ville sova och till slut la sig Dolly nere vid mina fötter och jag fick sova ett par timmar...
Kvällens torftiga middag
Och i onsdags var jag ledig och Dixie var ganska snäll och jag la in foto i iPhoto och dammade och plockade undan och tände ljus och min man kom hem och vi drack lite te och tittade lite på Lost.
Äntligen tända ljus!
Lost ja... Det är alldeles obegripligt och det går inte att titta bort en sekund och vi är nu på säsong fem och har ju sett den en gång innan och det är väl tur, för lite, lite kommer vi nog allt ihåg och kanske är det därför vi orkar se? Men bra och spännande trots obegripligheten och vi vill bara se mer och mer för vi vill ju se hur det ska gå...

Och skönt att det äntligen är fredag!

Inga kommentarer: