fredag, september 06, 2013

TGIF!!!

Äntligen fredag! Jag har ont i huvudet och dricker treo och hoppas på att bli pigg, huvudvärksfri och galet effektiv eftersom jag har hur mycket som helst att hinna med idag...

Min man kom hem från Stockholm igår och det firade vi med lite Lost, lite vin och lite ost och kex och sen sov jag som en gris hela natten och märkte varken att min man bar iväg med Dixie eller att hon kom tillbaka halv två...

I tisdags tog vi med jyckarna på kantarellsökskurs i Lund. Dolly och Daisy var anmälda och Dixie fick hänga på. Dolly och Daisy har ju inte jobbat på länge, länge och blev nog ganska trötta i huvudet efter en liten stund. Och jag är inte helt säker på att de fattade vad de letade efter? Men man vet aldrig. De är ju mycket smartare än de visar... Dixie tyckte det var spännande med alla hundar och människor och var på g. Hon fick också prova på att leta kantareller, hon var väldigt ivrig, men det såg nästan ut som om hon hittade dem en eller två gånger, men kanske var det bara ren tur? När vi kom hem var jyckarna så trötta så trötta och däckade i soffan och märkte knappt att min man hastade iväg till Stockholm. Jag satt uppe en stund och såg Broadchurch för det gör ju alla andra och jag vill ju inte vara sämre...
Kantarellspårarna
I onsdags var jag ledig och ville sova lite längre eftersom Dixie krånglade och vägrade sova när vi skulle gå och lägga oss. Men både Dolly och Dixie kände sig redo att stiga upp innan sju, så jag hade liksom inget val, utan fick också stiga upp. Och jag satte mig i soffan med min gröt och en kopp kaffe och ett par avsnitt Broadchurch och jag gick ut med jyckarna och fastade och cyklade till Coop och handlade lite och köpte mig en lila kavaj på HM och cyklade hem och umgicks med jyckarna och Dixie uppförde sig oväntat bra. Det var varmt och skönt ute och jag åt tonfisk och kokt ägg till middag och pratade med min man i telefon och tittade lite mer på Broadchurch och när jag var i kapp såg jag ett par avsnitt Dexter tills det var dags att krypa i säng. Och Dixie vägrade. Hon skulle minsann inte sova, hon försökte få igång Daisy, som svarade med att bli sur, hon lekte med mina strumpbyxor och sen ville hon gå ner. Jag tänkte att hon kanske ville gå ut, men hon ville tugga ben, leka med grisen, sova i soffan... Jag bar upp henne och sen gick vi genom allt en gång till. Till slut struntade jag i henne, stängde dörren till sovrummet och gick och borstade tänderna och när jag kom tillbaks hade hon nästan svalt en av min mans strumpor. Jag tvingade henne att ligga hos mig i sängen och jag släckte och hoppades att hon skulle somna och precis när jag trodde allt var okej, steg hon upp igen. Och jag bar upp henne i sängen och envisades med att hon skulle stanna och till slut somnade hon och då var jag så trött att jag inte orkade läsa, utan snällt fick somna jag med.
Vi satt ute
Alla kom överens

Igår jobbade jag hemifrån och började redan halv åtta. Dixie var sitt allra jobbigaste jag och yrde runt och möblerade om och åt allt hon kunde hitta och jag var ute med alla jyckarna och på lunchen cyklade jag iväg till Coop igen för att få lite lugn och ro en stund. Jag passade på att gå inom Kicks och köpte mig en ny mascara och en ögonskugga. Och sen fortsatte jag att jobba och jobba och bli tokig på Dixie med jämna mellanrum och klockan fem började batteriet till datorn ta slut och jag stängde ner för dagen och gick och färgade ögonbrynen och duschade och tvättade håret och klädde på mig och lagade välling till Dixie och värmde Mac 'n' cheese till mig och hällde upp ett glas vin och tittade på Bron för det gör ju alla andra och jag vill ju som sagt inte vara sämre...
Dixie - inredningsdesigner
Däckad Dixie

Inga kommentarer: