måndag, september 16, 2013

Sommar och höst

Dixie väckte mig innan sex i morse. Hon behövde gå ut. Tyvärr regnade det så hon ångrade sig. Och jag, iklädd endast pyjamas och min mans trätofflor, fick tvinga ut henne. Livrädd att dörren skulle stängas så att jag skulle bli utelåst. Allt ordnade sig och vi kunde gå in och lägga oss igen. Och tack och lov ville Dixie också sova. Hon la sig längs med mig och somnade med huvudet på min arm. Inte jätteskönt, men jag var glad att jag slapp stiga upp...

Strax efter sju steg vi upp till slut och jag började jobba redan halv åtta. Det har inte gått så jättebra eftersom Excel vägrat att samarbeta med mig. Inte heller Hansa och jag har varit de bästa av vänner... Jag vet inte om det är mig det är fel på eller om det är kopplingen mot servern eller om det helt enkelt är vårt nätverk som svajar?

Ute regnar det, jag fastar och jyckarna sover, min man är i Stockholm och ikväll kommer han hem. Tyvärr för sent för att vi ska hinna se säsongsavslutningen på säsong 5 av Lost...

Jag fryser om fötterna och borde kanske ta på ett par strumpor. Jag borde även träna i eftermiddag, men är mer sugen på att se första avsnittet  av Dexter, säsong 8.

I fredags var det sommarvärme när jag kom hem från jobbet. Vi satt ute och åt parma och lomo och drack vin och sen åt vi oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Rödvinssåsen smakade inte så mycket, jag måste hitta ett bättre recept. Men potatisgratängen var väldigt god. Och väldigt färdigköpt. Vi såg The Hangover Part III och den var väl okej, även om de inte hade någon baksmälla direkt...

I lördags var vi och rastade jyckarna på Spille och efter det sov de ungefär hela dan. Daisy började löpa och fick ett par gamla undisar att ha på sig och hon är ganska söt i vad som ser ut som ett par boxershorts för jyckar. Vi trädgårdsarbetade och rökte cigarr och jag pillade med iPhoto och min man tog bort träpaneler och vi åt biff och klyftisar och aioli och tittade på Lost.

I söndags vaknade jag vid halv fem och Dixie kräktes upp en strumpa och jag lekte med min (alldeles nya) telefon och den blev konstig och startade om sig i tid och otid och jag återställde den och hoppades på det bästa, men den fortsatte att starta om sig. Dessutom vill den inte fungera i liggande läge. Jag somnade om och vi steg upp och åt frukost och tvättade och packade in jyckarna i bilen och åkte till Skrylle och sista tillfället på svampsöket. De var duktiga över förväntan! Trots höst och regn! Först skulle de hitta kantareller utplacerade i burkar och sen kantareller utslängda i skogen. Var sin hittade de faktiskt i skogen. Mycket imponerande med tanke på att varken Dolly eller Daisy jobbat med sina näsor på det viset på flera, flera år. Och Dixie har knappt lärt sig jobba med nosen alls...

När vi kom hem fortsatte min man med träpanelerna och jag fortsatte med iPhoto och min man lagade chili som vi åt medan vi tokkollade på Lost tills min man var tvungen att åka till tåget och Stockholm.

Inga kommentarer: