söndag, september 08, 2013

Neggo neggo neggo

Åh, vad jag är negativ den här helgen! Jag vaknade totalt på fel sida igår och har tydligen fortfarande inte kommit rätt. Trots att det faktiskt egentligen har varit en ganska bra helg. Igår var vi ute en långrunda med jyckarna på Spille och jag hade svarta jeans och mina nya Dr M boots och min man tyckte jag såg tuff ut och det tillhör minsann inte vanligheterna... Så jag bestämde mig att på kvällens middag hos Becka skulle jag ha jeans. För att glädja min man... Så jag klädde mig nästan helt i svart; svarta jeans, svart linne och grå kofta. Det var mycket gott och trevligt hos Becka även om jag kände mig grå och tråkig och butter och mest tyckte synd om mig själv. Vid nio åkte min man hem och hämtade jyckarna som fick sitta i bilen resten av kvällen och vi åkte inte hem förrän klockan var nästan halv två och att jag lyckades vara vaken så länge är minsann ett under! När vi kom hem hade jag jätteont i huvudet och tog två nattpanodil utan att tänka på att det egentligen var alldeles för sent. Så jag vaknade inte i morse. Inte förrän klockan var över tio var jag vaken nog att stiga upp. Och då berättade min man att när han nattat Dixie vid tre hade jag gått upp på toaletten och inte sett honom stå i hallen och han undrade om jag var vaken alls och vi konstaterade att nä, det var jag nog inte...
Fint i Alnarpsparken
Mer fint i Alnarpsparken
Fina kottar i Alnarpsparken
En skylt i Alnarpsparken
Idag har jag kollat massor på Bron och insåg att ett avsnitt spelats in alldeles här i närheten. Ett långt stenkast bort bara... Och vi har varit i Alnarpsparken och gått med jyckarna och jag har gnällt och skällt och känt mig ungefär lika sur och butter som igår, men det var fint i parken och alla ville hälsa på de fina jyckarna och de hälsade glatt tillbaka. Min man har grillat revben till middag och snart ska vi se säsongsavslutningen på säsong 4 av Lost och i morgon är det jobb och fasta igen.

Och i fredags lagade min man Biff Rydberg till oss och vi satt ute och åt parmaskinka och salami och rökte cigarr och vi drack lite champagne och tittade på Lost och Boomtown Rats.

Inga kommentarer: