söndag, september 22, 2013

Lördag i Bokskogen och Söndag på Emporia

I morse såg vi klart Lost. Vi såg ingen poäng i att dra ut på det längre. Det känns lite tomt nu när vi är klara och vi känner väl båda två att om ett år eller två så är det nog dags att se det igen. För att få ett bättre grepp om det hela. Slutet var väl ganska okej. Nu när man tänker på det. Och analyserar...

I och med att vi såg Lost hela morgonen, blev vi lite sena med allt annat, hundrundor och sånt där...  Vi skulle åka till Emporia och Apple med min tokiga telefon, men de hade ingen tid så vi bestämde oss för att åka dit ändå. Fast innan vi hoppade in i bilen så startade jag om den och vips funkade den precis som den skulle. Till och med kompassen fungerade för första gången. Och eftersom allt funkade kändes det dumt att gå till Apple, så vi tillbringade tiden på Emporia med att äta lunchpizza, lukta på parfymer, prova rouge och highlighter och köpa fina servetter.
Lunchpizzorna
Och nu har vi varit hemma en stund och jag funderar på om jag ska gå och duscha, min man packar inför kvällens Stockholmsresa, Dixie förbättrar och Dolly och Daisy sover som grisar.

I fredags jobbade jag så hårt att jag fick tid att gå hem redan halv tre. Det kändes otroligt lyxigt! Min man lagade älgfilé, whiskysås och potatisgratäng till middag och det var precis hur gott som helst.

Igår tog vi med Dixie ut i Bokskogen och gick en långrunda och såg ett gäng rådjur korsa vägen en bit framför oss och Dixie luktade på ungefär allt och var hur duktig som helst. Vi åt gyrostallrik till lunch och satt ute och rökte cigarr och hade räkor och aioli och Lost till middag.
Fin svamp i skogen
Rådjur!
Fler fina svampar
Fin ormbunke
Glad Dixie

Inga kommentarer: