måndag, september 02, 2013

Höst!

Tänk att det är höst nu! Tänk att vädret förstår att det är september och laddar med höstvindar och regn och rusk. Jag klagar inte. Absolut inte. Det är skönt att stoppa in benen i ett par strumpbyxor och slippa tänka på rakning ett par månader. Dessutom är det skönt att inte behöva tänka på att ha välmålade tånaglar. Speciellt idag då endast höger fot har lack, medan vänster fot är olackad. Detta på grund av en trasig nagel på vänster fot.

I fredags var det kräftskiva. Hur kul som helst! Som vi piffade och fixade och förberedde alltså! Alla på kontoret var delaktiga och vi åkte ut tidigt till Mr T's lantställe och satte upp tält och bord och dukade och dekorerade och tände ljus och satte fram mat och dryck och snapsvisor. Det danska kontoret dök upp vid halv fem och vi började med att kasta lite kubb, Sverige mot Danmark och Sverige vann. Sen åt vi kräftor och drack snaps och sjöng både svenska och danska snapsvisor och drack öl och gick tipsrunda och lyssnade på musik och klockan tio åkte Danmark hem och Sverige stannade kvar en stund till. Min man dök upp vid elva med jyckarna och Daisy tyckte det var kul och Dolly tyckte det var kul och Dixie tyckte nog också att det var kul. Vi packade in Josefin, Malin och Mats i bilen och körde till Malmö där tåget inte gick när det skulle utan tjugo minuter tidigare så de fick fixa skjuts via Malins kille och min man och jag åkte hem och jag somnade som en stock ungefär meddetsamma. Och Dixie sov inne hos de stora hela natten och jag sov så gott så gott ända till sju.
Kräftorna
Snapsen
I lördags var jag minst sagt trött och tillbringade större delen av dagen i soffan med att kolla Lost och vi har verkligen kommit in i det nu och kan knappt sluta när vi väl har börjat. Vi åt oxfilé och aioli och klyftisar till middag och Dixie kunde inte bestämma sig för var hon skulle sova, hos oss eller de stora jyckarna, och höll oss vakna halva natten. Kändes det som.

I söndags fortsatte vi vårt Lostmaraton och fick till slut tvinga iväg oss till Coop för att handla till kvällens middag och jag köpte strumpbyxor och en ny resväska och när vi kom hem fortsatte vi med Lost och åt lite biff och klyrror med pepparsås till middag och såg Lost tills vi tvingade oss att stänga av tv:n. Dixie ville absolut inte sova hos Dolly och Daisy och fick alltså sova inne hos oss och det gick ju bra en stund. Tills hon steg upp mitt i natten och inte ville sova alls. Min man fick ta hand om henne och gå ut med henne och hon gick och la sig och steg upp igen och höll på så en liten stund och jag slumrade fram och tillbaka och klockan tre hade hon bestämt sig för att inte sova alls och då vaknade jag på riktigt. Min man tillbringade ungefär en timme med henne i köket och jag kunde inte sova. Strax efter fyra kom de upp och Dixie var äntligen redo att sova, men jag kunde fortfarande inte sova och till slut trängde jag ner mig bredvid min man och låg och slumrade bredvid honom tills klockan ringde halv sju och då somnade jag om på riktigt tills det var dags att stiga upp.

Idag har jag jobbat hela dagen och är lite förkyld och har fastat och haft ont i huvudet och varit på Coop igen och i morgon ska vi gå kantarellspårkurs med Dolly och Daisy.

Inga kommentarer: