onsdag, augusti 14, 2013

Tur med vädret!

Dagens regnväder är verkligen perfekt att vara ledig i! Perfekt att bara sitta inne framför datorn och titta på tv-serier och lyssna på musik. Jag är så inspirerad att lyssna på Boomtown Rats nu (såklart) och har tillbringat ett par timmar med att se vilka låtar jag fattas. För när jag köpte dem på CD var det naturligtvis inte samma ordning och samma låtar på skivorna som på mina vinyler. Och alla b-sidor fanns ju inte heller med. Så jag köpte ett par av dem på CD en gång till för ett par år sen. Remastrade den gången. Då fick jag ju några b-sidor. Men nu när de finns att köpa i iTunes så märker jag att de stuvat om låtarna ännu mer och slängt in ännu fler b-sidor, så jag har köpt på mig lite nu. Och lyssnat på gamla godingar jag inte hört sen jag hade vinylspelare och pallade spela singlar. Längesen alltså... Och jag råkade se att de släpper en Best Of i september och där är två helt nya låtar. Intressant...!

Jag hade sällskap av jyckarna inatt och det var trångt. Galet trångt alltså! Daisy låg längs med mina ben på ena sidan och på andra sidan låg Dolly och uppe vid min mage låg Dixie. Ganska mysigt, men som sagt väldigt trångt. Så det känns som om jag inte sov inatt. Jag har legat och försökt få plats och lyssnat på regnet som öst ner. Men eftersom jag ju är ledig har det inte gjort mig så mycket. Dixie gillar inte regnet och ville ju inte gå ut och kissa i morse, så jag tog på henne selen och tog ett paraply och gick ut med henne i trädgården, iklädd endast pyjamas och min mans för stora tofflor...

Och idag försöker jag att fasta. Tänkte testa 5:2 eftersom alla är så lyriska över den och jag ändå inte har tid att laga mat eller äta när jag är ensam med Dixie. Än så länge går det väl sådär... Jag åt havregrynsgröt till frukost och det enda jag kan tänka på just nu är mat. Fast jag i vanliga fall inte brukar äta lunch förrän halv ett. Men jag får väl gå och göra mig en kopp te och se ett avsnitt Top of the Lake och distraherar inte det mig får jag väl träna lite. Springa lär jag ju inte göra i det här vädret...

Inga kommentarer: