fredag, augusti 02, 2013

Tjejfredag

Jag tillbringar mina sista skälvande semestertimmar med att ha tjejfredag. Min man är på jobbet i stan och jag och Dixie äter frukost och tittar på Dexter, Dolly och Daisy har inte stigit upp än.

Tänk att jag ska börja jobba på måndag? Det känns jättekonstigt! Det känns som om jag har varit ledig i evigheter och hur ska jag lyckas klä på mig och sminka mig och fixa håret innan jobbet? Jag har ju varit helt ofixad nu i fyra veckor...

I måndags började jag dagen med att se ett avsnitt Dexter och sen var jag ute och sprang med Daisy och det gick faktiskt ganska bra. Egentligen hade jag tänkt ta mig till stan för att shoppa, men att göra två saker på en dag kändes lite overkill... Min man grillade tjocka revben till middag och jag gjorde aioli.
Min man planterade lavendel, det blev finfint!
Vi åt aioli till middag
I tisdags började jag också dagen med att titta på Dexter och sen slängde jag på mig lite kläder och lite smink och tog bussen ner på stan. Jag åt lunch med Katta och gick sen och shoppade lite kläder innan jag tog bussen hem. Jag satt i trädgården och läste medan jag väntade på att min man skulle jobba klart och sen åkte vi till Ikea för att köpa en matta till uterummet och blev förälskade i ett litet bord som vi impulsköpte. Vi åkte till Emporia för att köpa kvällens middag och passade på att sticka upp till Myrorna och fynda två ljusstakar. Vi gjorde Bookmaker Toast till middag och tittade på Lost.

Jag såg en fin plantering nere på stan, vill komma ihåg denna till nästa sommar
Det fina bordet!
Och de fina ljusstakarna
I onsdags kom Modern hit och vi åt vitlökspaj till lunch och åkte ut i skogen utan att hitta någon svamp och Modern åkte hem och min man ölburksgrillade en kyckling och vi åt den med sallad medan vi tittade på Lost.
Vitlökspajen 
Modern i skogen 
I skogen
Igår började jag åter igen dagen med att titta på Dexter och sen tog jag med mig Daisy ut på en löprunda och det gick faktiskt oväntat bra. När jag kom hem satt jag och läste och min man jobbade och Dixie drev oss från vettet och jag var nära att strypa henne. När min man jobbat klart åkte vi till Erikshjälpen och köpte ännu fler ljusstakar innan vi åkte till Coop och handlade kvällens middag. När vi kom hem satte vi oss i trädgården och drack lite vin och åt lite parma och salami och läste och pratade och blev nästan tokiga av Dixie och gav dem var sitt jätteben och då blev det lugnt en stund. Vi åt heta räkor till middag och tittade på Lost och Dixie och jag kom i säng i tid och min man gick ut med Dolly och Daisy och var borta nästan en timme och jag blev irriterad och arg.

Och nu är både Dexter och frukosten slut och jag ska ta med Dolly och Daisy ut på en liten morgonrunda och sen ska jag nog sätta mig i trädgården och läsa klart Michael Connelly så jag kan börja på nästa Michael Connelly...

Inga kommentarer: