fredag, augusti 23, 2013

TGIF!!!

Puh! Äntligen fredag! Jag sitter själv på kontoret och känner mig faktiskt snart redo att packa ihop och hålla helg. Långhelg till och med eftersom jag är ledig måndag och tisdag. Jag har snart fått undan allt med deadline den här veckan, plus lite, lite till...

På lunchen var jag och köpte presenter till min man som ju fyller år på tisdag. Jag hade en bra present som jag beställt på nätet, men igår fick jag reda på att den tagit slut så jag fick hastigt och lustigt tänka om helt. Och det blev bra till slut. Tror och hoppas jag. Det blev mycket och tungt att bära och jag har skoskav på lilltån och på väg till bussen ska jag inom ostaffären och köpa ost och salami till i morgon då vi har födelsedagsmiddag med föräldrarna. Modern, Rolf och Svärfar i alla fall...

Igår jobbade jag hemifrån och det gick riktigt bra. Jag fick massor gjort och på lunchen gick jag en runda med Daisy och Dixie på Spille och efter det sov Dixie resten av eftermiddagen. Min man kom hem från Stockholm och vi grillade ryggbiff och hade potatiskroketter och aioli till och tittade på Lost och jag blev galet trött och vi gick och la oss innan tio.

I onsdags fastade jag och skulle vara ledig, men jobbade ett par timmar hemifrån också. Jag var galet effektiv i onsdags faktiskt. Jag såg två filmer (Kissing Jessica Stein och Failure to Launch) och planerade hela morgondagens middagsmeny och var ute och sprang och jobbade och såg två avsnitt Project Runway och kom ändå i säng innan elva och vaknade pigg och utsövd igår.

Och nu är det fredag och jag ska packa ihop och gå hem och dricka fredagsvinet.

Inga kommentarer: