fredag, augusti 16, 2013

TGIF!!!

Mmm... Äntligen fredag igen! Jag lyssnar på åsas infinite playlist i Spotify och slås åter igen över hur mycket bra musik det finns. Ikväll kommer Syrran med familj och i helgen ska vi grilla.

I onsdags fastade jag ju och det gick oväntat bra faktiskt. När jag blev hungrig gjorde jag mig en kopp te, eller två, och när hungern blev alldeles för outhärdlig roade jag mig med att städa och plocka undan och damma eller pyssla med valpen. Det hjälpte faktiskt. Jag åt en pytteliten portion middag och kände mig inte alltför hungrig när jag gick och la mig. På måndag gör jag ett nytt försök.

Min man kom hem från Stockholm i onsdags och vi började på ANTM cycle 20, som innehåller både tjejer och killar och det var oväntat kul faktiskt.

Igår åt jag lunch på Vapiano på Emporia med Ingrid. Efteråt gick vi en sväng och jag köpte ett fint grytunderlägg. Och när jag kom hem från jobbet åkte min man och jag till Coop och handlade och åkte sen hem och hämtade jyckarna och gick en ganska lång runda med dem på Spille, Dixie behöver ju komma ut och se sig om i världen. När vi kom hem var klockan kvart i åtta och vi började på maten. Både vår mat och jyckarnas mat. Vi åt biff och vitlökssmör och sallad och drack vin och Dixie somnade ungefär meddetsamma och sov resten av kvällen. Min man och jag tittade på ANTM och Grillmästarna och jag somnade i soffan och Dixie sov i sängen hos oss igen eftersom hon inte är intresserad av att sova inne hos Dolly och Daisy längre...

Inga kommentarer: