söndag, augusti 11, 2013

Sunday Mornin' Comin' Down


Dixie lät oss inte ha sovmorgon i morse och kanske är det för att jag råkade väcka henne när jag vaknade och var pigg halv sju. Min man fick stiga upp med henne, jag låg kvar och läste en stund. Nu ska vi snart äta ägg och bacon och sen borde vi städa. Vi skulle egentligen städat i går, men det var varmt. Jättevarmt. Alldels för varmt för att vara inne och städa i alla fall...

I fredags var jag ledig och skulle ta det lugnt och titta på tv-serier, men det blev bara två avsnitt Dexter, sen fick jag titta på galna Dixie i stället. Och jag satt ute och läste och jag var ute och sprang med Daisy och när min man jobbat klart åkte vi till Spille med Daisy och Dixie så de skulle få bonda lite. När de bondat klart lämnade vi dem där hemma och åkte iväg till Emporia och kollade på allt och inget och köpte goda, goda köttprodukter på Ica. Lufttorkad karré, lomo, parmaskinka och stark salami blev det. Och så fick man smaka på oxfilé med parmesanost och olivolja. Mycket gott! Jag köpte finvin och sen åkte vi hem och satte oss i trädgården med lite bröd och olja och vin och våra köttprodukter. Och satt där tills vi gick in och såg ett avsnitt Top Model och sen började vi på Bridesmaids, men somnade i soffan. Dixie gick in och la sig hos de stora jyckarna och stannade där hela natten.
Fina sländor som nästan ser ut som flygplan
Lite bus på Spille
Dixie får sig en omgång av Daisy
En pinne är svår att motstå
Dixie måste ju kolla in vad Daisy har hittat
Trött och nöjd Dixie efter en stunds bus 
Igår skulle vi som sagt städa, men det var för varmt. Vi åt frukost ute och fortsatte sen att sitta ute och läsa tills det blev dags att åka och handla. Min man fick handla själv, jag fortsatte att läsa och blev klar med min bok lagom tills min man kom hem. Vi åt vår lunch och sen blev jag akut trött och gick in och la mig i soffan och sov ett par timmar. Under tiden jag sov middag passade min man på att måla om två trädgårdsstolar. Himla bra blev det! Vi åt lite köttprodukter från fredagen och gick sen in och lagade kvällens middag som vi åt medan det åskade och regnade och vi tittade på Top Model ända tills det var mitt i natten. Dixie gick in och la sig hos de stora jyckarna, men efter en timme vaknade hon och ville hellre sova inne hos oss...
Stol före och efter
En pärlemorfjäril jag hittade i trädgården
I torsdags gjorde vi pastagratäng och det var faktiskt riktigt gott. Vi försökte se The Hobbit, men de där dvärgarna bara sjöng hela tiden och jag fattade ingenting och alla såg likadana ut. Så jag somnade. Mitt i filmen. Som var tre timmar lång. Vi får se klart den ikväll. Eller en annan kväll... Dixie gick in och la sig hos de stora jyckarna och sov där hela natten för första gången! Och jag sov gott hela natten utan att vakna med ont i ryggen eller en tass i ansiktet.

Inga kommentarer: