tisdag, augusti 20, 2013

Lång helg, fasta och spöken

Vi åt mac 'n' cheese till middag, gick en runda på stranden med jyckarna, jag tittar på Top of the Lake och på jobbet slet jag mitt hår på grund av spöken i datorn.

I fredags ringde Syrran redan vid två och meddelade att de var framme, jag fick en anledning att sticka från jobbet tidigt och jobbade snabbt undan det viktigaste och tog bussen hem. Min man och jag plockade undan och Syrran, Svågern och Bebisen kom och min man åkte och handlade och vi andra satt i trädgården och umgicks en stund. Min man kom hem med kvällens middag och vi satt ute och drack vin och åt köttprodukter och grillade oxfilé som vi åt med klyftisar och aioli och vi satt inne och åt och spelade Risk och lyssnade på musik.

Glad Bebis äter hallon
I lördags slängde vi i oss lite frukost och medan grabbarna lämnade hyrbilen, gick Syrran och jag ut med alla jyckarna och när vi kom hem hade grabbarna kommit hem och vi gjorde oss i ordning och packade in oss i bilen och åkte till Erikshjälpen där vi träffade den gamla klasskompisen Anders och köpte två vaser och ett askfat. Vi åt brunchlunch på Systrar och Bröder och jag tog en varm macka med lax och det smakade fisk så jag fick min mans varma macka med kyckling. Vi gick inom cigarraffären och åkte till nästa Erikshjälp där jag köpte ljusstakar och en filt och vi åkte och tittade på huset där Syrran och jag växte upp och åkte hem och softade i trädgården och drack espresso och rökte cigarr och åt baconsnacks och grillade röding och potatis och satt ute halva natten och spelade Risk och det var en härlig kväll och Dixie blev förtjust i Svågern och även Syrran och var så trött så trött att hon somnade inne hos de stora jyckarna.
Dolly och Bebisen
I söndags åt vi en rejäl frukost bestående av stekt ägg och bacon och egenpressad äpplejuice och mackor med jordnötssmör och ost och sen gick vi ut en långrunda på Spille och det var så varmt så varmt och vi hälsade på Debbie på djurkyrkogården och när vi kom hem började det att regna och en stund senare kom Modern och hämtade Syrran och Svågern och Bebisen och jag och mannen satt en lång stund i soffan och bara satt och återhämtade oss.
Alla följde med
Igår fastade vi igen och den här gången var jag på jobbet och det gick faktiskt bättre än förväntat, men efter jobbet åkte vi till Burlöv Center för att få tänka på annat en stund och jag köpte smink jag inte behövde, bara för att tänka på annat. Vi åt yttepyttelite röding till middag och tittade på Lost och gick och la oss tidigt...
Söndagsfrukost att fantisera om under fastan... 

Inga kommentarer: