torsdag, augusti 08, 2013

Jobb och huvudvärk och framsteg för Dixie

Klara, färdiga, morgonrunda!
Fjärde dagen tillbaka på jobbet och det känns både välbekant och konstigt. Det är ganska skönt att stiga upp och fixa sig på morgonen och promenera till bussen och till jobbet och eftersom vi numera har en Nespresso på jobbet, sparar jag både tid och pengar genom att inte stanna till vid Espresso House var och varannan morgon. Jag kommer nästan ihåg vad jag ska göra på jobbet, även om det går oändligt sakta eftersom min hjärna är van vid att ta det lugnt och inte har kommit in i arbetsmode än...

Jag har ont i huvudet ungefär varje dag, förmodligen på grund av vädret, tar treo på treo och säger förlåt till min mage. Men idag regnar det äntligen och kanske åskar det också så har jag tur försvinner huvudvärken? Fast idag har jag ont i magen ovanpå huvudvärken och magen kan jag ju kan ju knappast bero på åskan, snarare på all ickelaktosfri latte jag druckit här på jobbet i veckan. Fast nu har jag med mig laktosfri mjölk så det problemet ska jag väl slippa framöver...

I morgon är jag ledig och hoppas på regn och rusk så att jag kan tillbringa förmiddagen i soffan med Dexter och kanske blir klar så att jag kan fortsätta med säsong 8? Hösten är nästan här och med den börjar alla serier. Nästan så det är skönt att min man ska börja åka till Stockholm igen så jag får en heldag med mina serier en dag i veckan...

Idag var Josefin och jag ute på lunchen och köpte dekorationer till kräftskivan. Vi kom på igår att det är hög tid att sätta igång att planera och förbereda för det är bara tre veckor kvar och tiden går fort.

Igår jobbade jag till halv fem och satte mig i trädgården med ett glas vatten och en bok när jag kom hem. Dixie ville umgås så jag lekte en stund med henne och sen försökte den galna vildsvinshunden attackera henne genom staketet och hon blev rädd och vi tog fram kompostgaller för att hålla Dixie ute ur rabatten så att den galna vildsvinshunden inte kan attackera henne. Vi åt ugnade rotfrukter och tzatziki och fetaost och vegeschnitzel till middag och tittade på Grillmästarna och Lost tills det var dags att sova och Dixie gick upp och la sig tillsammans med Dolly och Daisy och ville kanske inte stanna, men jag satt med henne tills hon somnade och för första gången på två månader fick min man och jag somna ensamma tillsammans. Fast efter drygt en timme vaknade vi av att Dixie gnällde så hon fick komma och sova med oss resten av natten, men det är framsteg! Stora framsteg!
Vi tände ljus en kväll
I tisdags kom jag hem från jobbet och var varm och trött och gnällig och orkade inte springa, så vi grillade röding i folie och hade foliepaket med potatis till och tittade på Grillmästarna och när maten var smält och kvällen var sval, tog vi med oss Daisy ut och sprang. Jobbigt att springa med nästan full mage, men det gick. När vi kom hem såg vi lite mer på Grillmästarna innan vi gick och la oss. Dixie funderade på att sova hos Dolly och Daisy, men bestämde sig för att vår säng var bättre.
Vi grillade röding
I måndags jobbade jag till halv fem och när jag kom hem sprang jag inte utan pratade i telefon med Syrran och vi åt biffsallad till middag.

Helgen tillbringade vi i trädgården med att rensa ogräs och läsa och grilla och lära oss nya fjärilssorter och Dixie lärde sig att gå i trappan upp till ovanvåningen.
Helglunch
Tistelfjäril på rudbeckia

Inga kommentarer: