torsdag, juli 04, 2013

TGIT!!!

Puh! Sista arbetsdagen innan semestern är äntligen här! Och jag vaknade med huvudvärk i morse och har kurerat mig med islatte/cola/treo. De senaste veckorna har präglats av massor att göra på jobbet och för det mesta har jag nog känt mig ganska effektiv och fått en hel del gjort, det tråkiga är ju att det är ännu mer kvar att göra innan jag äntligen kan gå på semester. Skit samma! Jag fixar det! Jag har härligt grönturkosa naglar och gula tofflor och min man hämtar mig efter jobbet och vi ska äta sushi i trädgården.

I fredags tog vi med jyckarna till Skrylle och min man hade gjort goda mackor med pullad pork som vi åt innan vi promenerade. Jyckarna uppförde sig nästen exemplariskt under promenaden, till och med lilla Dixie som kom ut i skog och mark för första gången. Det blev inget svampletande, vi hade fullt upp ändå med tre jyckar. Efter skogspromenaden åkte vi till Burlöv Center för att hitta present till Elliott och det var helt omöjligt och jag fick panik och vi åkte hem och till middag åt vi ostfondue och tittade på Snow White and the Huntsman. Mycket märklig film...
Svårt att få alla på samma bild..
I lördags gjorde vi ett nytt försök att hitta present till Elliott och det gick mycket bättre och till lunch åt vi det sista av den pullade porken och vi satt ute och drack espresso och rökte cigarr och klockan blev mycket och jag plockade blommor till Katta och vi packade in Dixie i bilen och hämtade upp Ingrid och fortsatte till Katta där vi firade hennes och Elliotts födelsedagar kvällen lång. Dixie och Oscar lekte och kom fint överens och Dixie uppförde sig riktigt väl och somnade under bordet och vi fick grillad oxfilé och grillade potatisar och såser och chokladfondue och tårta och goda ostar och klockan blev mycket och vi åkte hem. Dixie fick sitta i mitt knä när vi körde eftersom hon absolut inte ville sitta där bak...
Dixie och min man på fest
Festmåltid hos Katta
Och fina fina tårtan!
I söndags passade jag Dixie medan min man fixade med trädäcket och jag hjälpte till lite jag också och jag läste och vi grillade biff och hade potatissallad till middag och tittade på Bones.
Dixie höll mig sällskap i soffan
I måndags jobbade jag bara till fyra eftersom det skulle komma hem en man angående fönster och han kom och allt var helt hopplöst, jyckarna var hopplösa och skällde konstant på varandra och min man bar runt på Dixie som om hon var en unge och det var dammigt och omysigt och fullt med vissna blommor och Dixie trillade ner för sängen och jag kliade hål på ett myggbett så att blodet rann och han stannade i över två timmar och när han gått var jag hungrig och min man köpte gyrostallrik som vi åt under tystnad medan vi tittade på Bones.
Söta Dixie
I tisdags jobbade jag till sex och när jag kom hem möttes jag av en halvfärdig uteplats som kommer att bli så fin så fin när den är klar! På lunchen ville jag shoppa, men hittade inget kul trots en lång runda inne på Triangeln där jag nästan gick vilse... Till middag åt vi pizza i trädgården och sen gick vi in och såg Bones.
Fina trädäcket!
Igår jobbade jag till sju och fick en hel del gjort, men långtifrån allt... På lunchen tog jag tåget till Emporia och shoppade underklänningar och en klänning och det var skönt att shoppa! När jag kom hem åt vi laxsallad i trädgården och när jag tittade på rosorna stod Dixie på trappan och tittade på mig och viftade på hela kroppen.
Laxsalladen

Inga kommentarer: