söndag, juli 14, 2013

Drink a Little Drink and Smoke a Little Smoke

Naturligtvis vägrade Dixie att sova igår kväll. I vanliga fall brukar hon somna för kvällen vid halv nio, men igår sprang hon runt och åt och pillade och väsnades så det tog ungefär en och en halv timme för mig att äta min middag. Och se 20 minuter Dexter. När jag äntligen ätit min mat gick jag ut i trädgården med henne, ett glas vin och en cigarill, sen satt jag på bänken och lät henne springa runt bäst hon ville. Hon var ganska gullig där hon sprang runt och plötsligt fick syn på mig och kom springandes hur glad och överraskad som helst. Det gjorde hon ett par gånger. Sen blev hon trött och vi gick in och till slut somnade hon och jag fick se klart Dexter. Klockan elva kom min man hem och då gick jag ner och duschade och sen gick vi och la oss eftersom jag var helt utmattad...

I morse sov vi ända till åtta och åt frukost och tittade på Lost och sen skulle jag springa med Daisy. Jag ville inte och orkade inte, men jag tänkte att det är lika bra att ta tag i det för jag måste ju göra det. Så jag bytte om och tog med Daisy ut och på uppfarten kräktes hon så jag bestämde att hon fick stanna hemma. Faktiskt såg hon lite besviken ut och förmodligen hade hon pallat springa ändå, men jag tog det säkra före det osäkra och sprang iväg själv. Det var sjukt jobbigt att springa idag. Tungt och jobbigt, men jag är glad att solen inte sken för då hade det väl gått ännu sämre. Jag gjorde det i alla fall och hade inte sämsta tiden och när jag kom hem duschade jag och sen åt vi lunch och min man cyklade och handlade eftersom bilen inte startar och jag fixade med iTunes (undrar hur många gånger jag skrivit det i bloggen egentligen???) och sen kom grannen och sågade ner två fläderbuskar och en syren och min man har städat upp i trädgården och nu ska vi dricka lite rom och röka en cigarr innan vi sätter igång med kvällens middag som är grillat lamm med potatissallad.

Drink a Little Drink and Smoke a Little Smoke

Inga kommentarer: