tisdag, juni 18, 2013

Vitlökspaj och rabatter

Vitlökspajen
Jag kom iväg från jobbet vid halv sex och sprang in om Åhléns och var totalt förvirrad och stressad och glömde nästan vad jag letade efter, men hittade Keplers Sandmannen till slut så jag kunde skynda mig till bussen. När jag kom hem satt min man i trädgården och läste med ett glas rosé och jag gjorde honom genast sällskap och efter en stund var kvällens vitlökspaj klar och vi satt med var sin bok och åt och läste och drack vin och hade det allmänt trevligt. Med lite avbrott för Dixie och hennes påhitt såklart. Och duvan som irrade in sig i nätet över mina vinbär. Nu har jyckarna ätit och rastats och vilar i soffan, min man bär in träet till trädäcket och jag dricker vin och läser och snart ser vi Bates Motel.
Pion
Pionrabatten
Funkior i woodlandet

Inga kommentarer: