torsdag, juni 20, 2013

TGIT!!!

Äntligen torsdagfredag! Och jag slutar redan klockan två! Jag bestämde mig för det igår, att jag skulle gå två. Jag har jobbat hårt hela veckan och förtjänar en ledig eftermiddag innan jag jobbar hårt nästa vecka. Dessutom har jag ont i huvudet och tröstar mig med islatte/treo/julmust.

Igår gick jag från jobbet halv sex och det blev mörkt och började åska och åskregna och vilken tur att jag hade paraply med mig. När jag hoppade av bussen där hemma hade det klarnat upp och jag hörde bara åskan på avstånd, men jag såg en blixt. Min man hällde upp ett glas vin till mig och vi stod och pratade fönster i köket tills rabarberkalkonen var klar och när vi ätit blev jag plötsligt sugen på chips så min man cyklade till Netto och det var inte alls så gott med chips som jag tänkt mig. Men det knaprade i alla fall och det var mest det jag var ute efter. Vi såg Bones och Warehouse 13 och jag somnade i soffan.

I morse, alldeles för tidigt, vaknade Dixie och hickade och verkade som om hon skulle kräkas så min man gick ut med henne. Hon kräktes inte, men var inte sugen på att somna om, utan låg och bets och bråkade tills jag blev arg och min man gick ut med henne igen. Sen somnade hon om och jag med. Och jag orkade inte stiga upp och masade mig inte ur sängen förrän klockan var nästan halv åtta.

Och jag slutar som sagt redan klockan två och tänker tillbringa eftermiddagen med jyckarna och Sandmannen medan min man är och handlar inför midsommarhelgen tillsammans med resten av befolkningen...

Äntligen torsdagfredag och långhelg!

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Det är ju alltid gott med chips ju!!! :-D

åsa sa...

Nä, det är ju inte det ju! :-D