lördag, juni 15, 2013

Regn och sol och sol och regn

Joona Linna eller Harry Hole...?
Igår var jag ledig och vaknade vid halv sju och låg och läste ut Paganinikontraktet medan min man och Dixie låg och sov och när jag var klar steg de upp och jag somnade om och drömde ett eget avslut på boken. Som jag inte kommer ihåg nu... Min man tillbringade dagen med att köpa ingredienser till vårt trädäck och jag var valpvakt och läste nya Jo Nesbø. Till middag grillade vi ryggbiff och hade den godaste potatissalladen till och jag somnade när vi såg Saw III.

Dixie hjälpte mig att fota... 
Första gången alla jyckarna sov tillsammans i soffan!
I torsdags kom min man och Dixie och hämtade mig på jobbet. Dixie tyckte det var lite läskigt med alla okända människor, men när hon kände igen mig blev hon glad och sen hälsade hon på de andra och somnade nästan i min famn. Vi hoppade in i bilen och körde till Svärmor och Dixie tyckte inte alls om att åka bil och skrek värre än en stucken gris ungefär hela vägen och jag fick panik och trodde att mitt huvud skulle sprängas så vi fick stanna och sätta henne i min famn i stället för att ha henne där bak. Innan vi gick upp till Svärmor försökte vi få Dixie att kissa och det var ganska omöjligt och hon kissade  i stället på sin medhavda filt när vi drack vår fördrink. Hos Svärmor fick vi gazpacho till förrätt och rostbiff med potatisgratäng till huvudrätt och efterrätten bestod av glass och jordgubbar. Jag var en hacker och fixade nya datorn med Windows 8 där Office inte funkade och nu funkar det. Dixie hittade en matta att kissa på och sen drack vi te och åkte hem.
Såhär trött blir man av att hälsa på farmor
I morse sov vi ända till åtta och solen sken och vi åt frukost i trädgården och Daisy och jag sprang en runda och Dixie gick iväg med en tom vinflaska och min man åkte och handlade och jag läste och vi satt ute och drack lite vin och det började regna och vi gick in och till middag har vi biff Rydberg och ikväll ser vi nog inte Saw IV utan Bones.
Här satt vi och drack lite vin
Vad tittar de på?
Dolly och Dixie umgås...

Inga kommentarer: