torsdag, juni 27, 2013

En vecka i juni

Jag tycker jag sover dåligt mest hela tiden. Och vaknar med huvudvärk. Och är stressad. Fast jag lyckas ändå att hålla nästan alla tankar på jobbet borta när jag ligger sömnlös och det är jag tacksam över! Natten till söndag vaknade jag vid fyra och kunde inte somna om. Tyvärr väckte jag Dixie och tillsammans väckte vi min man som fick ta ut henne. Sen somnade de två om och jag låg vaken. Till sist satte jag på lite musik och även om jag inte somnade så slappnade jag av. Vid sextiden tror jag att jag stängde av musiken och somnade. Och sen sov vi till nio. Daisy och jag sprang en sväng efter frukost och det var varmt och svettigt och jag tror Daisy tröttnat på det här med att springa. Hon stannar och tar av sig halsbandet när hon inte vill mer. Och jag tar på och tvingar med henne. Söndagen tillbringades i huvudsak med att passa Dixie och läsa. Precis som alla lediga dagar nuförtiden... Till middag grillade vi högrev och hade gremolatagrönsaker till.
Dolly softar lite
Högrev under grillning
I lördags gjorde min man goda hamburgare med klyftpotatis och aioli som vi åt medan vi såg Prometheus, en ganska märklig film...
Den goda hamburgaren med tillbehör
I måndags kom jag alldeles för sent till jobbet på grund av bilkö i 25 minuter och inte gick det bra att jobba heller. Alldeles för mycket att göra och alldeles för lite tid. Efter jobbet tog vi tåg och buss till Becka där vi bokcirklade och träffade bebisen och åt raclette. Det var första gången jag åt raclette och det var precis hur gott som helst! Min man hämtade mig och Ingrid vid nio och när vi kom hem var Dixie trött och kinkig och jag fick gå och lägga mig med henne meddetsamma.
Beckas fina klematis
Bebisen
Den trötta valpen
I tisdags slapp jag bilkön och var på jobbet i ganska god tid och fick en ny jobbdator, en bärbar och det känns ju lyxigt. Men jag var trött och okoncentrerad och stressad och fick inte tillräckligt mycket gjort ändå, så strax efter fyra gick jag och köpte vin och tilltugg och tog bussen hem och min man och jag satt i uterummet och läste och drack vin och tittade på regnet och till middag hade vi biff och klyftisar och aioli och tittade på True Blood.
Dixie poserar lite i köket
Igår slapp jag också bilkön och började dagen med möte och sen fortsatte jag med datorproblem och nätverksproblem och jag inget gjort och det är nog inte datorns fel utan det är väl mitt negativa energifält som stör och förstör. På lunchen hängde jag med Katta och hennes man till Rosegarden och jag åt för mycket men när jag kom tillbaks samarbetade datorn med mig. Och jag fick bokat några fakturor till slut. Trots att det bara var krångel och förvirring... Strax efter fyra messade min man och undrade om jag ville ha skjuts hem och det ville jag, så jag packade ner datorn och åkte hem och fortsatte att jobba där. Och när jag jobbat klart åt vi pastasallad med räkor och tittade på Bates Motel och sen satt jag och rensade nya jobbdatorn från en massa onödigt som hängt med från den gamla och i ikväll rensar jag nog den lite till när jag kollar tv...
Lunchpromenad genom kyrkogården
Daisy ser tveksam ut...
Idag jobbade jag till sex och när jag kom hem var maten nästan färdig. Min man grillade revben som vi pullade och gjorde sandwich på. Han hade även lagt in både lök och jalapeños och det var gott och starkt och precis vad jag var sugen på. I morgon är jag ledig och jag behöver det så mycket! Jag har ont i hela kroppen av stress och vill bara tänka på annat än jobb. Och i morgon ska vi ta alla jyckarna med oss ut i skogen och se om vi hittar någon svamp. Och gör vi inte det så har vi i alla fall varit ute i naturen och umgåtts hela familjen.
Trädäcket börjar komma på plats
Den godaste sandwichen man kan tänka sig...

Inga kommentarer: