onsdag, juni 19, 2013

Dagens Dixie

Jag vaknade halv fem av att jag trodde att Dixie skulle kräkas. Det skulle hon förmodligen inte, men  jag slängde ner henne på golvet för säkerhets skull och min man fick ta upp henne igen innan hon gömde sig under sängen. Hon somnade om ganska fort, men det gjorde inte jag. Jag låg och spelade spel och hade ont i magen, men somnade ändå till sist. Och vaknade nästa gång det verkade som om Dixie tänkte kräkas och då var klockan halv sju och jag hade ont i magen och min man gick ut med henne och hon kräktes inte, men var galet pigg när hon kom tillbaks till sängen. Så jag läste och hade ont i magen och steg motvilligt upp till sist. Och tvättade håret och oljade in det med kokosolja från Body Shop och var på jobbet klockan nio och är redan alldeles för stressat för mitt eget bästa. Kan vara därför jag har ont i magen eftersom jag inte haft ont i magen på hur länge som helst... Men jag lyssnar på The Wall idag igen och det kanske piggar upp mig lite...?
10,5 kilo Dixie Paj
Och min man berättade precis att dagens Dixievikt är 10,5 kilo. Hon har alltså gått upp dryga 2 kilo på dessa två veckor hon bott hos oss och det stämmer ju ganska bra med ett kilo i veckan.

Inga kommentarer: