onsdag, maj 08, 2013

TGIW!!!

Jag vaknade tidigt i morse och hörde att det åskade på avstånd och undrade vad Dolly tyckte om det. Hon sa inget så jag somnade om igen och när klockan ringde åskade det fortfarande. Och Dolly sa fortfarande inget, konstigt nog. Jag lät jyckarna hoppa upp i sängen hos min man medan jag gick ner och duschade.

Det varken regnade eller åskade när jag gick till jobbet. Det var faktiskt riktigt skönt väder och jag har på mig knalligt orange byxor och en blommig kofta och höga tofflor och känner mig vårig och otroligt färgglad. Onaturligt färgglad faktiskt.

Igår tränade jag faktiskt när jag kom hem från jobbet. Det tog emot och jag ville inte, men jag gjorde det. Jobbigt som fan var det och jag undrar om det inte är allergin som gör att det är så motigt nu? Allt är motigt nu faktiskt. Jag är galet trött på kvällar och morgnar och orkar ungefär ingenting. Men i alla fall, jag tränade och när jag var klar gjorde jag mig en islatte som jag drack i trädgården i solen medan jag läste och klockan sju gick jag in, inte för att det började bli kallt, utan för att det var dags att börja på kvällens middag. Jag åt vegeschnitzel och ugnad sparris och tittade på Bones och pillade med iTunes och plötsligt var min man hemma och vi kunde gå och lägga oss.

Och idag är det onsdagfredag och vi ska äta tabboleh och hummus och fetaost till middag och kanske ser vi ett avsnitt Bones också...

Inga kommentarer: