fredag, maj 24, 2013

TGIF!!!

Åh! Äntligen fredag med både fredagslatte och lön! Jag orkade inte träna i morse så jag var här redan kvart över åtta och efter jobbet hämtar min man mig så att vi kan åka till Emporia och köpa lomo. Och gå och kolla lite i affärer såklart...

Igår var jag hos kiropraktorn och han klämde och tryckte och vred och knäckte och konstaterade att han nog skulle kunna hjälpa mig. Han tryckte på en muskelknuta i min höft så att det gjorde ont ut i motsatt arm och han använde ett mystiskt instrument på min ryggrad och idag har jag ont som av träningsvärk i ryggen. Det där mystiska instrumentet var förresten mordvapnet i ett avsnitt Bones jag såg häromkvällen... Lite nervös blev jag allt när han tog fram och visade det...

När jag kom hem från jobbet sprang vi en sväng och för första gången på hur länge som helst kunde jag springa hela vägen utan att få ont i ryggen och behöva gå! Det kändes helt fantastiskt! Visserligen sprang jag mycket långsammare än vanligt, men ändå!
Lucinda Williams
Och efter maten körde vi till KB för att se Lucinda Williams.

Om en stund ska jag till kiropraktorn igen och i eftermiddag ska vi springa igen och sen ska vi fira fredag och dricka vin och äta lomo och titta på säsongsavslutningen av Nashville.

Äntligen fredag!

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Vad bra att kiropraktorn kan hjälpa dig! Lät lite läskigt med instrumentet dock.... :-D

åsa sa...

Eller hur?! :-D