tisdag, maj 14, 2013

Safari, träning och trädgårdsarbete

I onsdags skulle jag jobba till typ fyra, men framåt eftermiddagen började jag må lite konstigt, så min man fick komma och hämta mig. När jag kom hem la jag mig på sängen och lyssnade på musik tills jag somnade och när jag vaknade kände jag mig lite bättre. Men fortfarande inte bra. Vi åt hummus och tabbouleh och fetaost och baguette till middag och tittade på Nashville och gick och la oss.

I torsdags tog vi med Dolly och Daisy när vi sprang och de var duktiga båda två och jag tillbringade resten av dagen i trädgården med en bok och värk i höft och rygg och min man trädgårdsarbetade och sen planerade jag Safari 2013 och skrev listor och gjorde en låtlista och till middag grillade vi kycklingfilé och hade guacca och tomatsallad till. Och tittade på Bones.

Och i fredags var det dags för Safari 2013. Vi steg upp sju och körde ett pass Jillian och sen åt vi frukost och min man la en stor fläskkarré på grillen och Katta kom och hämtade mig vid tio och Safari 2013 började. Första stoppet var som vanligt Tirups Örtagård och där köpte vi för ovanlighetens skull inget alls. Men det var kul att gå omkring och titta och fota.

Nästa stopp var Flyinge Plantskola och där träffade vi Josefin och jag shoppade på mig en del; fyra rosor, en funkia och en rudbeckia. Och sen körde vi vidare mot Åbergs i Ystad där vi började med att äta lunch. En getostpaj med rödbetor som var hur god som helst. Speciellt pajskalet blev jag förtjust i...

På Åbergs shoppade jag också på mig en del; fyra sommardahlior, vita sommarblommor, tre tomater, tre chiliplantor, vitlök, en vit funkia och en rudbeckia fick jag ihop till slut. Och sen var jag verkligen slut. Både i kroppen och i huvudet.

Innan vi körde hem åkte vi inom Modern och Rolf för en kort visit. Modern bjöd på smörbullar och Rolf på champagne och jag fick en ring och ett par örhängen av Modern. Och sen körde vi hem.

Min man hjälpte mig att lasta ur mina prylar och sen visade jag ivrigt upp alla mina inköp innan min man gjorde i ordning varsin hamburgertallrik till oss. Vi tittade på Grey's och Bones och sen somnade jag eftersom jag var galet trött.
Galet god hamburgare med inlagd rödlök och coleslaw på rödkål
I lördags vaknade jag tidigt och hade ont i huvudet och ville ta en treo, men jag har ju slutat med treo så jag gick ner och gjorde mig en islatte och tog en ibumetin och två alvedon och tittade på Vampire Diaries. Och när min man steg upp hade huvudvärken nästan släppt och vi åt bacon och äggröra till frukost och sen beställde vi träningskläder och tog med oss Daisy ut på en joggingtur. Det kändes ovanligt lätt att springa och det kändes som om det skulle bli en bra tur. Tills jag kände att jag hade skoskav. Och insåg att jag hade tagit på mig helt fel skor. Jag hade mina promenadskor i stället för mina joggingskor och det var verkligen ingen hit. Skoskavet berodde på att jag stoppat inlägg i promenadskorna och de passade inte ihop med att springa så jag fick en stor blåsa under foten och fick stanna och ta ut inlägget i den ena skon. Jag sprang på så gott jag kunde och störde mig på att jag tagit fel skor. För annars kändes det som om det hade kunnat bli en riktigt bra runda.

När vi kom hem åkte vi och handlade och sen åt vi hamburgerlunch och trädgårdsarbetade resten av dagen. Det mesta av mina inköp är faktiskt planterade, inte tomaterna, chilin och rosorna, men resten. Det känns som om vi har massor med trädgårdsprojekt i år och jag förstår inte hur vi ska hinna med alla?
Kyckling på ölburk
I söndags körde vi ett pass Jillian i trädgården och tillbringade resten av dagen med att påta i rabatterna och vi grillade kyckling på en ölburk och gjorde världens godaste potatissallad.
Kyckling och galet god potatissallad

Inga kommentarer: