tisdag, maj 14, 2013

Ryggen och så...

Jag hittade en fransig tulpan i rabatten
Jag har haft ont i ryggen ett par dagar (veckor) och slutligen insett att jag borde gå till en kiropraktor. I väntan på att få feeling nog att beställa en tid så bestämde jag mig för att ta hand om min rygg lite. Så igår på jobbet höjde jag skrivbordet och stod upp och jobbade hela förmiddagen med fotriktiga skor på fötterna. Jag till och med stod och dansade lite medan jag jobbade och faktiskt hade jag inte ont i ryggen på hela dan. Förrän jag kom hem och satte mig som en hösäck i soffan. (Fast innan jag satte mig som en hösäck i soffan tog jag med mannen och Daisy på en joggingtur) Idag stod jag också upp och dansade och jobbade och hade inte heller ont i ryggen. Och när jag kom hem satte jag mig inte som en hösäck i soffan. Jag tog med jyckarna ut i trädgården och drack ett glas vatten och fotade blommor och jyckar och läste och gick sedan in och kokte pasta och svängde ihop en pesto på ramslök och pesto och glömde helt bort att ha parmesanost i. Men det blev jäkligt gott ändå. Jyckarna och jag har kollat Bones och varit ute en kvällspromenad och nu borde jag gå och lägga mig. Ska nog bara se klart det här avsnittet av Bones, det är ju bara tio minuter kvar. Och sen ska jag väl försöka hinna läsa en sida i boken innan jag somnar och undrar om jag kommer att vakna tidigt så att jag kan träna innan jobbet i morgon...?
Daisy tar det lugnt i solen
Dolly kollar så inga obehöriga tar sig in
Peston
Kvällens middag
På kvällspromenad med jyckarna

Inga kommentarer: