tisdag, maj 07, 2013

På Spille och god mat och absolut inget alls

I fredags tog jag en treo och bestämde mig för att det skulle vara den sista på ett tag. Än så länge har jag hållit mitt löfte, men det är ju i och för sig bara tisdag... Jag får väl se hur länge jag klarar att vara utan den här gången...
Promenad på Spille
Daisy kollar in gässen och deras ungar
I söndags gick Daisy och jag ut på en långrunda på Spille och det var varmt och skönt och när vi kom hem parkerade vi oss i trädgården och pustade ut. Jag blev akut allergisk i ögonen så min man fick åka och köpa ögondroppar och sen grillade vi korv som vi åt med fetaost och en bit bröd och sen trädgårdsarbetade vi en stund. Mest min man, men jag klippte faktiskt både hallon och fjärilsbusken innan jag tröttnade och satte mig att läsa i stället. Till middag åt vi godaste carnitasen med bröd och guacca och Bones.
Carnitas, guacca och bröd
Igår orkade jag inte stiga upp. Det var ren tur att jag hann i tid till måndagsmötet, eller för att jag sprang iväg med vått hår... När jag kom hem var jag så trött att jag trodde jag skulle svimma. Tung och trött och matt i hela kroppen så jag la mig på sängen och sov en stund medan min man var och handlade. Egentligen skulle vi tränat, men det gick inte. Jag kunde inte uppbåda några krafter att göra något alls.

Inatt har jag trängts med Daisy. Hon har flyttat närmare och närmare och det har blivit varmare och varmare och vi har fortfarande vintertäcke och jag hade ju pyjamas eftersom jag sov med jyckarna och balkongdörren går inte att öppna. Så det var varmt. Alldeles för varmt.

Jag orkade inte stiga upp i morse heller och när jag väl kom upp tittade jag inte på klockan förrän jag var ute med jyckarna. Jag orkade varken stressa eller skynda mig, i stället köpte jag en skiva och lyssnade på musik och provade kläder.
Vitsippor i trädgården
Jag är sugen på att dricka islatte i trädgården när jag kommer hem, men jag borde träna och kanske ska jag träna ute eftersom solen skiner? Vi har hittat en fin tapet till hallen och nu vill jag göra fint där snarast möjligt, men det verkar omöjligt att hitta en fin hallbyrå som är tillräckligt liten. I trädgården har vi ramslök och jag ska försöka mig på att göra ramslökspesto en dag och det ser ut att bli ett bra år för vinbär om inga fåglar äter upp dem. Hoppas vi skaffar ett litet jordgubbsland också, jag är sugen på jordgubbar mest hela tiden...
Ramslöken

Inga kommentarer: